100%-ban elektromos Lada e-Largus is készülhet Oroszországban a Dacia Logan MCV modellből

2024.07.15
Néhány hete Oroszországban újraindult a Dacia Logan MCV gyártása Lada Largus néven. Ezt a modellt még a román Dacia autógyár tervezte és dobta piacra mintegy 20 éve, majd 2013-tól egy ideig Lada Largus néven Oroszországban is gyártották.



A Renault csoport az év elején az oroszországi AvtoVAZ gyáraiba szállította át a korábbi romániai Logan gyártósor megmaradt részét. Az AvtoVAZ többségi tulajdonosa a francia Renault csoport volt egészen 2023-ig.

2022 májusában, Ukrajna orosz inváziója után a Renault eladta a togliatti autógyárban meglévő 68%-os részesedését partnerének, az AvtoVAZ-nak. A Lada Largus mindenre kiterjedő gyártási engedélyét azonban nem adták el az oroszoknak.



Az AvtoVAZ most megtalálta a kiskapukat, hogy a Logan alvázának és karosszéria elemeinek felhasználásával újraindítsák a Largus gyártását. Az alkatrészeket helyben vagy Kínából szerzik be, és 2024. június 20-án ismét elindították a Lada Largus modell gyártását.

A modell alapját képező Dacia Logan MCV gyártását a Dacia 2006 végén kezdte meg Romániában. Az utolsó Renault alkatrészekkel és Renault licenc alatt álló Largus modelleket az AvtoVAZ Togliattiban 2023 nyarán szerelte össze.



2024. június 20-tól a Lada Largus kombi és haszongépjármű (furgon) formájában is készül, helyben gyártott vagy Kínából importált alkatrészekkel összeszerelve.

A Largus villamosítása is elkerülhetetlennek tűnik

Gyakorlatilag minden autógyártó dollármilliókat fektet be új technológiákba, és még a kisebb és egységes piacot is működtető vállalatok szeretnének előrelépni az akkumulátoros járművekkel.



Az ukrajnai orosz invázió kezdete óta a Ladát birtokló AvtoVAZ óriási nehézségekkel küzd. Nemrég a cég újraindította a Granta gyártását is, bár ABS, légzsák és egyéb funkciók nélkül. Új projektjéhez a Lada egy olyan technológiát keres, amellyel gyakorlatilag nulla tapasztalata van, ennek ellenére a Lada Largus formáját bemutatva felvázolták egy működőképes elektromos kocsi prototípusát is.

Az eredeti Dacia Logan MCV a Renault-Dacia 2004-ben piacra dobott B0 platformján futott, és olyan modellek épültek ugyanerre a platformra, mint az első generációs Dacia Duster, a Nissan Kicks, a Mahindra Verito Vibe és a Lada Xray. Az elektromos Largus felépítése nagyrészt ugyanolyan lenne, mint a benzines változaté, az akkumulátorokat a padlón belül helyeznék el, a gyors töltés pedig CCS porton keresztül lenne lehetséges.



Sajnos a Lada nem árulta el egyelőre az e-Largus műszaki jellemzőit, de egyes források szerint a két töltés közötti hatótávolság elérheti a 400 kilométert is, bár ez a szám nem hivatalos, és a régi ICE platformot tekintve kissé túl optimistán hangzik számunkra.


2024 tavaszán született döntés arról, hogy a LADA a Largus modellek gyártását a fő Togliatti-i telephelyről az Izhevsk-i üzembe helyezi át. Erre azért volt szükség, hogy Togliattiban felszabaduljon a kapacitás a LADA Vesta platformon lévő új modellek (Lada Iskra, Lada Aura) gyártásához.

Akciós ajánlatok:


Forrás: Romania-Insider
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk