A 2023-as Dacia Duster nem tűnik valami biztonságosnak a „jávorszarvas” teszten
2023.08.01
A Duster egy kompakt családi SUV, amelyet 2010-ben dobtak piacra, és a piactól függően Dacia vagy Renault jelvényekkel árusítják. Jelenleg a második generációnál tart, amely 2021 nyarán megújult, amikor új duplakuplungos sebességváltót és egyéb technológiákat kapott. Noha köztudott, hogy tisztességes terepképességeket és megfelelő menetminőséget kínál, a Duster nem kifejezetten jó dinamikus vezetésre. Egy új teszt bizonyítja ennek tényét.
A lejjebb megtalálható videón egy 2023-as Duster látható, amint megkerüli a kúpokat az ún „jávorszarvas” teszt során. Ennek az autónak a motorháztető alatt 1,3 literes turbófeltöltős gázmotorja van, amely 150 lóerőt ad le. Duplakuplungos automata sebességváltóval párosul, így Európa egyik legolcsóbb SUV-ja, ami ráadásul igazán jól is vezethető. A jármű 17 hüvelykes Continental EcoContact 6 abroncsokon közlekedik, melyek egyenként 215/60 méretűek.
Valószínűleg érdemes kiemelni, hogy
ugyanez a teszt csapat nem sokkal a második generációs modell megjelenése után már tesztelte a Dustert. Az akkoriban tesztelt autó 110 lóerős, 1,5 literes dízelmotorral és automata sebességváltóval rendelkezett. Nem sikerült különösebben jól az a teszt, leginkább az elektronikus menetstabilizáló rendszer radikális beavatkozása, valamint a pattogó és lágy felfüggesztés miatt.
Most kiderül, hogy a Dacia javított-e a helyzeten a felfrissített Dusterrel?
Nos, a válasz elég lehangoló: „Sajnos nem!” A tesztpilóta 71 km/órás belépő sebességgel tudta csak megkerülni a kúpokat anélkül, hogy elütötte volna őket, ami nem túl lenyűgöző. Nagyobb sebességgel is próbálkoztak, de a Duster pattogó felfüggesztése miatt a vezető nem tudta kordában tartani a SUV-ot a biztonsági teszten. Az ESC továbbra is ugyanúgy viselkedett, mint a SUV előző verziója esetén, valószínűleg a magas súlypont és a puha felfüggesztés miatt próbálta megakadályozni a jármű felborulását.
Kapcsolódó videó:
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Forrás: Motor1