A Dacia a 2024-es rekordév után már 2025-re tervez
2025.02.05
A cég idén egyértelműen a C szegmensre koncentrál, versenyképes árakat ígér és bővíti a hibrid motorok kínálatát is.
A Dacia egyre csak erősödik. A számok 2024-ben is ezt igazolták, és
a Sandero-ból 309 392 darabot, azaz 14,5%-kal többet adtak el, mint 2023-ban. Ezzel ez a modell lett a legkelendőbb autó Európában minden csatornán (a végleges adatok hamarosan megérkeznek), valamint ezzel a legkelendőbb, magánszemélyek által megvásárolt jármű az öreg kontinensen 2017 óta.
2024 fontos év volt a márka számára a Renault csoporton belül (2024-ben 2 264 815 járművet értékesítettek, ez 1,3%-os növekedés a korábbi év adataihoz képest), a vásárlók meghódításának és hűségének magas aránya miatt tükröződiok ebben a statisztikában. A főbb európai piacokon (Franciaország, Egyesült Királyság, Németország, Olaszország és Spanyolország) 10 Dacia-ügyfélből 6 nem a Renault-csoport autótulajdonosa volt (62,3%), és amikor autót kellett cserélniük, 10-ből 8 a csoport autóját választotta (81,1%). Azok a vásárlók, akik Daciát vásároltak, szintén a legtöbb esetben (78 százalék) a legmagasabb felszereltségi szintet választották, 80 százalékban a Duster-t és 67 százalékban a Spring modellt.
Most, miután a B-szegmens nagyon jól szerepelt, nagy az elkötelezettség a Rally-Raid és a Dakar ralik mellett, és
2025-re a Dacia célja a C-szegmens meghódítása.
A Dacia most leginkább a Bigster modellre fókuszál, és még 2025-ben is folyamatosan versenyképes árakat ígér a teljes termékpalettájában, annak ellenére, hogy számos érdekes kínai modell érkezik Európába, ezért a vállalat úgy döntött, hogy
tovább bővítik a hibrid hajtásláncok kínálatát: a Hybrid 140 a Joggeren. valamint a Dusteren and Hybrid 155 pedig a Bigsteren lesz elérhető, amely az első olyan modell a Renault-csoportban, amely számíthat erre az új hajtásláncra.
A legkelendőbb Dacia 2024-ben
2024 áttörést jelentett a Dacia történetében, mert 676 340 járművet adtak el (ez 2,7%-os növekedés), 2004 óta először lépték túl a 9 milliós határt. A márka 8,2%-os piaci részesedést ért el Európában (2023-ban még ez a szám csak 8,3% volt). a magánszektorban, immár negyedik éve megszilárdítva helyét az európai dobogón.
A cég idén egyértelműen a C szegmensre koncentrál, versenyképes árakat ígér és bővíti a hibrid motorok kínálatát is
A legjobb eredményeket 2,5%-os részesedéssel Németországban érte el a márka (+0,1 pont 2023-hoz képest), 4,2%-kot produkáltak Ausztriában (+0,2 pont 2023-hoz képest), 5,2%-ot Belgium-Luxemburgban (+1 pont 2023-hoz képest), Olaszországban 6,2%-ot érték el. (+0,8 pont 2023-hoz képest), Portugáliában pedig 7,7%-ot (+0,3 pont 2023-hoz képest).
A Sandero, amely 2024-ben Európa legkelendőbb autója lett, az első Dacia, amely egy év alatt átlépte a 300 ezer darabos eladási küszöböt. Denis Le Vot, a Dacia vezérigazgatója az eredményeket kommentálva emlékeztetett arra, hogy a 2027-re vagy 2028-ra tervezett
új Dacia Sandero 100 %-ban elektromos modell lesz.
A
Duster (2. és 3. generáció) 2018 óta őrzi pozícióját a magánszemélyek által legkelendőbb SUV modellként Európában, és a magánszemélyek számára is a második legkelendőbb jármű Európában. A 2024 májusában piacra dobott új generáció az eladások 29%-át érte el hibrid hajtásláncokkal, és 2025-ben is kiváló eredményeket vár ettől a modeltől a cég.
Ami a
Joggert illeti, 96 440 eladott példányának köszönhetően (azaz +2,4 százalék 2023-hoz képest) ez volt Európában a magánszemélyek körében a
második legkelendőbb C-szegmensű jármű, kivéve a SUV-okat (az eladások 29 százaléka hibrid hajtáslánccal történt) és most már úton van az MY 2025 is.
A
Spring esetében viszont jelentősen visszaestek az eladások (-63% 2023-hoz képest), de az eredményt az elektromos autók iránti kereslet csökkenésének tágabb összefüggésében kell értelmezni, és az új verzió érkezése jót ígér a most kezdődött évnek.
A Dacia terve 2025-re
A
Bigsterrel, amely idén tavasszal kerül a kereskedésekbe, a Dacia hű akar maradni a legjobb ár-érték arányú pozicionáláshoz (az árak 12,5 millió Ft-tól kezdődnek majd a benzines változatok esetében és 13,5 millió Ft-tól a hibridek esetében), és nagyszerű eredményeket vár a cég tőle.
A
Dakar és a Rally-Raid Világbajnokság iránti elkötelezettsége után 2025-ben „
a márka továbbra is masszív, kültéri karakterével fejezi ki magát még a legextrémebb terepen is” –
mondta Denis Le Vot, a Dacia vezérigazgatója. 2024-ben a Dacia ismét bebizonyította, hogy képes egyesíteni a teljesítményt, a robusztusságot és a hozzáférhetőséget. Eredményeik a vásárlók Dacia modellekbe vetett növekvő bizalmáról tanúskodnak, és arra ösztönönzik a Dacia márkát, hogy
folytassák ezt a stratégiát.
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Forrás: Motor1