A Dacia a következő években több új modell bemutatását is tervezi
2024.07.05
A cél az, hogy 2030-ra egymilliós eladást érjenek el, aminek 1/3-a a C-szegmenst fogja erősíteni.
A Dacia eladásai folyamatosan nőnek. A Renault-csoport márkája jelenleg elsősorban a B szegmensben erős.
A jövőben a nagyobb, C szegmensben tervez terjeszkedni a márka a gondos stratégiának köszönhetően. A hivatalos közlemény szerint a
Bigster után, amelyet 2025-ben terveznek piacra dobni, "
két újabb jármű megjelenése várható, amelyek lehetővé teszik a Dacia számára, hogy megduplázhassa profitalapjának a fedezetét".
Ennek eredményeként
a Dacia arra számít, hogy 2030-ra elérhetik az egymilliós eladást, aminek egyharmada a C-szegmensben lesz jelen. A C-szegmens kompakt osztály, ide tartozik pl. a VW Golf és társai, de úgy tűnik, hogy mindeközben a Dacia hűséges marad a B-szegmens CMF-B platformjához is.
Az ár továbbra is a legfontosabb tényező
Jelenleg még nincs további információnk az új termékpalettáról, de egy biztos:
a Dacia számára továbbra is a megfizethető ár marad a prioritás, még ha új elektromos járművek bevezetéséről is lesz szó. A gyártó szerint a szabványos platform újrafelhasználása a hatékonyság kulcsa, "
miközben csökkennek a belépési költségek és a használati költségek".
Emiatt a Dacia úgy döntött, hogy
tovább csökkentik a költségeiket, és hasznot húznak abból, hogy 2030-ra
megduplázzák a CMF-B globális szabványplatform mennyiségét az összes márkánál
2 millió darabra. Ezzel egyidejűleg a Dacia a K+F kiadásait a Renault-csoport átlaga alatt kívánja tartani.
Egyre hűségesebb vásárlók
2024 közepére a Dacia már
a negyedik egymást követő évben erősítette meg a helyét az európai értékesítési dobogón. A Dacia arra számít, hogy 2022 és 2030 között az eladások megduplázódnak, ennek fele a mennyiségnek, fele az árnak tulajdonítható, míg a fix költségek enyhén emelkednek ugyanebben az időszakban.
Dacia Bigster 2025
Ez annak is köszönhető, hogy a Dacia egyértelműen
hódító márka lett a Renault-csoport számára,
a vásárlók 76%-a más márkától érkezik. A Daciát vásárlók több mint fele (68%), amikor az autóját le akarja cserélnie, ismét a Daciát választja.
A német piac jelenlegi adatai is érdekesek:
2024 májusában a Dacia 2,5 százalékos, a Renault csak 1,6 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett, és ne feledjük, az új Duster még csak most érkezik a piacra!
Akciós ajánlatok:
Forrás: Motor1