A Dacia Bigster lenyűgöző a méreteivel és az árával is

2025.07.16
Vajon a Dacia legújabb SUV modellje, a Bigster folytatni tudja-e a minőség és a megfizethetőség trendjét a C-SUV szegmensben?



A Dacia hosszú utat tett meg az autóipari piachoz való felzárkózási folyamatában. Egy egyszerű költségvetésbarát márkaként indulva mára már hiteles alternatívákat kínál a nagyobb autógyártókkal szemben is. Ugyanakkor a román gyártó továbbra is a megfizethető autózásra összpontosít.



A Dacia Bigster ennek a legjobb példája. A C-SUV piacra való belépése lehetőséget ad arra, hogy az ügyfelek nagyobb méretű járművet választhassanak. Vonzerejének kulcsa az erős megjelenés és a tisztességes felszereltség, miközben szerény költségvetésű modell maradt.

De mennyire jó a Dacia Bigster, és hogyan száll szembe a versenytársaival az előrejelzett maradványértékek tekintetében?

Osztrák, francia és olasz szakértők összehasonlították a modellt a főbb versenytársaival. Ennek részeként elemezték a Bigster erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és veszélyeit.



Bigster név szerint

A Dacia Bigster egy nagyon erős kiállású modell, éles szögekkel és dobozszerű kialakítással. Bár a modell ugyanazt a CMF-B platformot használja, mint a Duster, a Bigster hű maradt a nevéhez, hosszabb tengelytávval és magasabb méretekkel.

4,57 méteres teljes hosszával és 2,7 méteres tengelytávjával az autó felépítése lenyűgöző. Ez a hosszúság további praktikusságot jelent belül is.



Az autó eleje nagyon szögletes, keskenyített LED-es fényszórókkal, amelyek egy osztott fénysávba futnak az első hűtőrácson keresztül. Emellett színkódolatlan lökhárítóval, kerékívekkel és fellépőkkel rendelkezik. Bár ezek elveszik az összképet, praktikusak egy nagy járműhöz képest, amely terepen is használható, így olcsón javíthatók vagy cserélhetők.

Hátul a karosszéria kiszélesedik, a hegyes LED-es lámpák a sárvédőkben kaptak helyet. Ez rengeteg helyet hagy a csomagtartó fedelének. A hátsó túlnyúlás is meglehetősen hosszú, alig több mint egy méter, ami kiemeli a jármű összméretét.

A szögletes formatervezési filozófia a Bigster belsejében is folytatódik. A műszerfal számos éles vonalat tartalmaz, a hosszúkás nyolcszögletű szellőzőnyílások kiemelik a jármű élességét. A vezetőt és az utast egy lebegő középkonzol választja el, amely tele van tárolóhelyekkel, igazi pilótafülke-szerű érzetet keltve.

Azonban itt válik észrevehetővé a Dacia értéke. Rengeteg alacsony minőségű műanyag található benne. Bár lenyűgözően néz ki, a műszerfal és az ülések érzete nem éri el a Bigster prémium versenytársaiét.



A Bigster egy 10,1 hüvelykes infotainment képernyőt kapott, míg a kormánykerék mögött egy kisebb, hét hüvelykes műszeregység található a vezetői információk megjelenítéséhez. A modell vezeték nélküli okostelefon-kapcsolattal is rendelkezik, amely lehetővé teszi a felhasználók számára az Android Auto vagy az Apple CarPlay csatlakozást.

Számos gomb található a műszerfalon elszórva. Néhány más autógyártóval ellentétben a Dacia fizikai kezelőszerveket biztosított számos fedélzeti rendszerhez, ahelyett, hogy azokat az infotainment rendszeren helyezte volna el.

Van egy gomb is, amellyel kikapcsolható néhány fejlett vezetőtámogató rendszer (ADAS) riasztása. Ez vonzó lehet azok számára, akiket zavar, hogy a képernyőn megjelenő almenükben való kereséssel lehet aktiválni a légkondicionálót.

A méret praktikumot jelent

A hátsó lábtér megfelelő a felnőtt utasok számára, míg a magasabb karosszéria bőséges fejteret biztosít. A hátsó ülésen ülők két USB-C töltőportot és szellőzőnyílásokat is kaptak. Ezenkívül egy középső kartámasz is található itt két pohártartóval a nagyobb kényelem érdekében.



A hosszabb karosszériahossz és a nagy hátsó túlnyúlás együttesen akár 677 literes, nagyméretű csomagtartót eredményez. Sík padlóval is rendelkezik, ami sokkal könnyebbé teszi a rakodást. A hátsó ülések 40/20/40 arányban osztottak, így terjedelmes tárgyakat is lehet szállítani az utasok mellett.

A könnyű rakodást az elektromos csomagtérajtó is javítja, amely a „Journey” felszereltségi szinten alapfelszereltség. Ez háromféleképpen aktiválható: a műszerfalról, kívülről a fedélen, vagy a kulcstartón keresztül.

A Dacia Bigster az autógyártó „YouClip” rendszerét is használja. Az autó körüli négy rögzítési pont lehetővé teszi számos kiegészítő rögzítését. Ilyen lehet például az asztaltartó, a telefontartó vagy a tárolótáska.



Annak ellenére, hogy nagyobb jármű, a Bigster jó kilátást biztosít a vezető számára. Ugyanakkor a parkolóradaroknak és a több látószögű kamerának köszönhetően könnyen manőverezhető is. Ez minden felszereltségi szinten alapfelszereltség.

Alacsonyabb ára ellenére a Bigster jól kezelhető. A felfüggesztés elég puha ahhoz, hogy elnyelje az út egyenetlenségeit, míg a kormányzás elég könnyű ahhoz, hogy a vezető magabiztosan érezze magát az élesebb kanyarokban. A gyorsulása azonban nem a legjobb. Egy C-kategóriás SUV-nál azonban a teljesítmény másodlagos a kényelemhez képest.

Gyorsabb utakon a Bigster jól tartja magát, csekély imbolygással. Nagyobb sebességnél azonban sajnos erősebb az utastéri zaj.



A benzinüzemű mild-hybrid hajtásláncok hatfokozatú manuális sebességváltóval érkeznek. Eközben a full hibrid (HEV) opció egy négyfokozatú automata sebességváltót tartalmaz, két további elektromos hajtási fokozattal. Mivel a legtöbb autó ma már alapfelszereltségként automata sebességváltóval érkezik a piacra, ez a HEV felé terelheti a vásárlókat.

Összefoglalva, a Dacia Bigster nagyméretű járműként kínál vezetési élményt sokkal alacsonyabb áron , mint versenytársai. A modell kényelmes és könnyen vezethető, szögletes megjelenése pedig jól illeszkedik a modern formatervezési filozófiákhoz. Összességében azonban ez egy olyan modell, amely jó versenytárs a C-SUV szegmensben.

Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:


Forrás: Autovista 24
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk