A Dacia eladta az 1 milliomodik LPG gáz meghajtású járművet

2024.10.25
A Dacia az egyetlen autógyártó, amely kettős üzemanyagú benzines és LPG ECO-G100 hajtásláncokat kínál a teljes kínálatában – a Sandero, a Stepway, a Logan, a Duster és a Jogger modelleken is.



A Dacia 2010 óta kínál kettős üzemanyagú benzin- és LPG-hajtású hajtásláncokat, és az idén szeptember végén a gyártó elérte az 1 millió LPG-s jármű értékesítési darabszámot (az összes LPG-hajtáslánccal felszerelt járművet értékesítő országban együttvéve). A 2020-ban ECO-G100 névre keresztelt kétüzemanyagú rendszer akár 170 Nm forgatónyomatékot biztosít 2000-es fordulatszámtól kezdve, sokoldalúsága pedig egy sor más előnyt is biztosít.



Az ECO-G100 hajtáslánc erősebb, mint a benzines változat (10 LE-vel több, valamint további 10 Nm-rel magasabb a nyomatéka is), 10%-kal kevesebbet fogyaszt és 10%-kal kevesebb CO2-t bocsát ki. Kisebb a szénlábnyoma, és 90%-kal kevesebb finom részecskét bocsát ki.

A Dacia 14 éve próbálta, tesztelte és finomította az ECO-G100 hajtáslánc mögött meghúzódó technológiát. Gyárilag be van építve a járművekbe, és megtestesül benne a Renault-csoport szakértelme. Ez mára már olyan megbízható hajtáslánc lett, mint a benzinmotoros modellekben alkalmazott.



A járműveket úgy tervezték és építették, hogy LPG-vel üzemeljenek, a tank pedig abban a rekeszben van, ahol más autók pótkerekét találjuk, így nem foglal helyet a benzintank elől és nem csökkenti a csomagtartó méretét sem. Az LPG modellekre ugyanaz a 3 év vagy 100 ezer km-es garancia vonatkozik, mint minden más járműre a kínálatban.

Az ECO-G100 hajtáslánc megfizethető áron vásárolható meg, és gazdaságos is vezetni. Az LPG az egyik legolcsóbb üzemanyag a piacon: akár 40%-kal olcsóbb, mint például az ólommentes 95-ös benzin, vagyis körülbelül több, mint 10 ezer Ft-ot megtakaríthatunk minden tankoláskor.

Ez a technológia adókedvezményekre is feljogosít(hat)ja a tulajdonosokat (enyhébb környezetvédelmi bírságok, váltási ösztönzők, területtől függően teljes vagy részleges regisztrációs adómentesség stb.) – ez persze Európán belül országonként változó.



A kettős üzemanyaggal üzemelő benzines és LPG-gázos jármű mindkét üzemanyaggal egyformán jól működik. Két különálló tartálya van, mindegyik körülbelül 50 literes, típustól függően. Használata pedig egyszerű: a sofőr manuálisan válthat egyikről a másikra, majd vissza, vagy a jármű automatikusan benzinre válthat, ha az LPG-tartály üres.

Az ECO-G100 hajtáslánc rekordot döntõ, akár 1500 km-es hatótávot is biztosít az ilyen hajtáslánccal felszerelt járművek tulajdonosai számára.

Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:


Forrás: Automotive World
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk