A Dacia Sandero is elektromossá válik, megjelenése 2027-ben várható
2025.02.01
Denis Le Vot, a Dacia főnöke megerősítette, hogy 2027-ben dobja piacra a Dacia Sandero elektromos változatát, mivel az akkumulátorokat és a hajtásokat valószínűleg a Renault 4 és 5 Electricből veszik át. A Kínában gyártott Dacia Spring Electric viszont valószínűleg megszűnik (vagy a gyártása átkerül Európába).
2024-ben a Renault-hoz tartozó román márka 676 340 járművet adott el világszerte.
A bestseller tavaly vita nélkül a Sandero volt. A 4,09 méter hosszú kisautó évek óta az egyik legolcsóbb autó, és
2024-ben a legkelendőbb autó volt Európában.
Dacia Sandero Electric Concept 2027
A Dacia Sandero 2008 óta van a piacon; a második generációja 2013-ban jelent meg, a harmadik pedig 2021-ben követte. A negyedik iterációban először lesz végre elektromos változat is. Az autó várhatóan egy 4,10 méter körüli kisautó marad, azaz nem lesz belőle SUV. A normál Sandero-változat mellett a korábbiakhoz hasonlóan lesz egy magasabb lépcsős, terepjárós változat is.
Már 2021-ben a Renault egyik menedzsere kijelentette, hogy egy elektromos Sanderón dolgoznak. Akkoriban a 2026-os piaci bevezetésről beszéltek. 2023-ban a Dacia főnöke, Denis Le Vot azt mondta, hogy az autó 2027-ben vagy 2028-ban várható.
Most Denis Le Vot egyértelműen 2027-ről beszélt.
Jelenleg a Dacia Spring a márka egyetlen elektromos autója. 2024-ben igaz egy picit megújult; de technikai változás nem történt.
Európában 2024-ben drasztikusan visszaestek az elektromos autó eladások. Németországban is kétharmadával zuhantak a számok: 2022-ben 14 366 új regisztráció volt, 2023-ban 12 406, 2024-ben azonban már csak 3 655. Ennek egyik oka valószínűleg a legalacsonyabb árszegmensben a legmagasabb százalékot kitevő, az árra leginkább érzékeny ügyfeleket érintő támogatások eltörlése volt.
Dacia Spring 2024
A Kínában készülő Springtől eltérően az elektromos Sandero (amely valószínűleg
Sandero Electric néven fog megjelenni) valószínűleg Európában készül majd, ami megkíméli az uniós büntetővámoktól, ha még léteznek majd akkor. Hogy legurul-e a gyártósorról a Dacia fő romániai gyárában, az majd kiderül. Az üzemet először elektromos autók gyártására kellene átalakítani. Alternatív megoldásként az autót egy már "elektromos" Renault üzemben is megépíthetik: a
Renault 5 E-Tech Electric-et a douai-i "ElectriCity" üzemben (Lille-től délre) gyártják, míg a
4 E-Tech Electric ettől a gyártól 80 kilométerre keletre, Maubeuge-ban készül.
Renault 5 E-Tech Electric
Mindkét Renault modell az AmpR Small platformon alapul. A Sandero Electric is erre az architektúrára épül majd. Így valószínűleg átveszi majd az akkumulátorokat (40 és 52 kWh), valamint az elsőkerék-hajtásokat (70, 90 és 110 kW) is.
Renault 4 E-Tech Electric
A korábbiakhoz hasonlóan az újonc a legalacsonyabb árszegmensben versenyez majd. A csoporton belül a Leapmotor T03 és a Twingo Electric ellen fog versenyezni, amely 2026-tól körülbelül 8,5 millió Ft-tól lesz elérhető. További riválisok a Citroën e-C3, a Hyundai Inster és a VW ID lesznek.
A Dacia valószínűleg mindent megtesz azért, hogy árban legyőzze versenytársait, és továbbra is a legolcsóbb elektromos autót kínálja majd Európában.
Nem a Sandero Electric lesz az egyetlen újonnan megjelenő elektromos autó a Daciától. Az évtized végére újabb elektromos autó kerülhet a piacra. Ez valószínűleg valamivel nagyobb SUV lesz. Az egyik lehetőség a Duster Electric, azaz a 4,34 méter hosszú Duster elektromos változata lenne. Ezt a modellt azonban a Sandero Electric után kellene bemutatniuk, amelyet valószínűleg 2026-ban gyártásközeli tanulmányként már be is mutathatnak.
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Forrás: Motor1