A Dacia sikertörténete folytatódik

2025.12.01
A márka radikális átalakuláson ment keresztül, és mérhetetlen sikertörténetté vált. De melyek azok az előnyök, erősségek és egyediségek, amelyek jellemzik a Daciát? Íme néhány vizuális kép, amely kulcsfontosságú vagy meglepő információkat mutat be a Dacia elmúlt 20 éves útjáról.



Az autóipar forradalmi erejeként a Dacia egy olyan márka, amelyhez nem hasonlítható. 2004-ben új elképzelést vezetett be a fogyasztásról, amely a járművek pragmatikus jövőképét hirdette, és folyamatosan arra összpontosított, ami igazán számít, a legjobb ár-érték arányt kínálva. És ez működik! Az eladások folyamatosan emelkednek, és az elégedett ügyfelek száma már 2025-ben meghaladta a 10 milliót. Mi teszi tehát a Daciát mássá?



Két élet, öt logó

Tudtad? A Daciát nem mindig hívták Daciának? A későbbi Dacia névre keresztelt román gyártót 1968-ban alapították, kezdetben UAP néven, ami az Uzina de Autoturisme Pitesti, vagyis a Pitesti autógyár rövidítése, utalva a közép-romániai Argeş folyó partján fekvő városra, ahol a gyár székhelye volt. A központ ma is ott található.

Az első Dacia logó tele volt helyi és országos utalásokkal. A háttérben látható hegy tiszteleg Románia és különösen a Kárpátok előtt. A középen látható sas Argeş megye címeréből származik, Munténia régióban, ahol az UAP központja található.

A jelenlegi Dacia név először 1980-ban jelent meg egy fekete-fehér logón. Közvetlenül a „Dacii”, Románia római neve ihlette.



A Renault Csoport 1999-ben felvásárolta a román gyártót. 2003-ban kék színt adtak a logóhoz, amely pajzs alakú maradt. A Dacia Logan hűtőrácsán látható logó volt a márka első olyan logója, amely Románián kívül és egész Európában is felismerhetővé vált.

A márka új logót kapott a Sandero 2008-as bevezetésékor. A kék háttér helyét világos szürke vette át, miközben a pajzs alakjának egy részét középen kivágták.

2021-ben egy még újabb emblémát fejlesztettek ki „Dacia Link” néven, amely a Dacia és ügyfelei közötti bizalmat szimbolizálja. A D és a C betűkből áll, amelyek középen kapcsolódnak egymáshoz. A szöveges logó a márkanév öt betűjét tartalmazza, minimalista betűtípussal, hogy tükrözze a márka személyiségét – robusztus és elementáris.

44 országban értékesített járművek

Az első, 2004-ben piacra dobott Dacia Logan eredetileg a román piacra készült volna, majd a kelet-európai piacokra is kiterjesztették. Az erős eladások miatt azonban a modell számos országban elérhetővé vált a kontinensen. Ez volt az első lépés a márka sikeréhez vezető úton.

Azóta a Dacia modelleket már 44 országban forgalmazzák.



Bár szülőhazája, Románia, a márka top 5 országa között szerepel, Franciaország a vezető piac az eladások tekintetében, majd Olaszország következik.

A márka egyre erősebb. A Dacia második éve egymás után a vezető kiskereskedelmi márka Európában. Portugáliában és Belgiumban is piacvezető, Franciaországban pedig harmadik. Ez a teljesítmény súlyt ad a márka pozicionálásának, és tükrözi járművei minőségét.

A lakossági vásárlók körében keresett márka

Manapság a Dacia kínálat négy pillér köré épül, amelyek mindegyike világosan meghatározott és vonzó dizájnnal büszkélkedhet. Verhetetlen ár-érték arányával a kínálat sokak tetszését elnyerte. A márkaismertség növekszik; Európában már mindenki hallott a Daciáról.

Az eladások folyamatosan növekednek. 2022-ben a Dacia rekordot jelentő 7,6%-os piaci részesedést ért el az európai kiskereskedelmi piacon (szemben a 2021-es 6,2%-kal). A márka jelenleg az egyik legmagasabb konverziós és hűségaránnyal rendelkezik a piacon.



A Dacia Sandero hatodik egymást követő évben (2017 óta) volt a legkelendőbb autó az európai kiskereskedelmi piacon. A Duster 2022-ben a második helyen végzett, és 2018 óta a lakossági vásárlók körében a legkelendőbb SUV.

Három gyártóüzem

A 2012 előtti egyetlen romániai gyárból a Dacia mára három gyárat üzemeltet.

A márka első gyára a romániai Mioveniben volt, amely 1968-ban nyílt meg. Karosszéria-/összeszerelő és alvázegységből, mechanikai egységből, valamint öntödéből és logisztikai platformból áll. Számos modellt gyárt, köztük a Logan, Sandero, Sandero Stepway, Duster, Bigster és Jogger modelleket.

A marokkói Casablancában található gyár 2019 márciusa óta teljes egészében a Renault Csoport tulajdonában van. Az 1959-ben alapított gyár karosszéria-/összeszerelő egységet üzemeltet, és a Logan, Sandero és Sandero Stepway modelleket gyártja.



A marokkói Tangerben található Dacia gyár 2012-ben kezdte meg működését. Karosszéria-/összeszerelő egységet, logisztikai platformot, valamint alváz- és részegységet üzemeltet. Ez a csúcstechnológiás létesítmény karbonsemleges, és nulla folyadékkibocsátást valósított meg. A Logan, Sandero, Sandero Stepway és Lodgy modelleket gyártják itt.

Többszörösen díjazott modellek

Bár a Logan tette a Daciát közismertté Európában, a márka minden idők legkelendőbb modellje a Duster SUV. A városi autókkal megegyező áron forgalmazott Duster, amelynek 4x4-es változata piacvezető terepjáró képességekkel büszkélkedhet, a Dacia kínálatának egyik alappillére. Ez az ikonikus modell több mint 40 díjat nyert, köztük az Év Autója Romániában, a Legjobb SUV az Egyesült Királyságban, a Legjobb Családi Autó Németországban és Belgiumban díjat és még sok-sok mást.

A Jogger, egy hétüléses családi autó, semmihez sem fogható a piacon. Már 13 díjjal ismerték el, köztük az Év Autója díjjal Franciaországban, amelyet az Argus ítélt oda.

Emlékezetes reklámszlogenek

A Dacia nemcsak a megfizethető áron értékesített letisztult modelljeivel forradalmasította az autópiacot, hanem a járműreklámokat is a feje tetejére állította, furcsa és szórakoztató szlogenekkel állva elő. Bizonyos szlogenek igazán megragadták a közönség fantáziáját, különösen:



A Dacia szlogenje: „Dacia, botrányosan megfizethető”;
A Duster 1 hirdetése Franciaországban: „On va quand même pas dépenser si peu…” (Nem költhetnénk ilyen keveset...);
A Duster hirdetése: „Ne aggódj, légy Duster”, és „Si vous voulez un 4x4 juste pour grimper dans l’échelle sociale, vous pouvez juste aller voir ailleurs” (Ha egy 4x4-est keresel a társadalmi státuszod növelésére, máshol kell keresned);
A Dacia Sandero hirdetése: „Egy fűnyíró opció jó ötlet lehet? Lehet, de az új Dacia Sanderóban úgy döntöttünk, hogy beépítünk egy tolatókamerát. Mert valójában hasznos.”;
A Dacia Lodgy hirdetése: „Vannak, akik bármit fizetnének egy ülésért. Te nem.”;

Mindenekelőtt légy okos

A Dacia valószínűleg nem lett volna ilyen sikeres, ha nem lett volna a leleményessége. A márka mindig is tudta, hogyan párosítsa az egyszerűséget az innovációval. A Dacia járművek kecsesen kerülik a felesleges sallangokat és kütyüket. A márka okos, és a vásárlói is azok!



Ennek egyik legjobb példája a Sandero tömegesen színesre festett első és hátsó alsó védőlemeze. Ezek az alkatrészek egy bonyolult tervezési folyamat gyümölcsei voltak. Fontos volt, hogy ne legyenek szabálytalanságok vagy hibák a színben, ezért az alkatrész gyártásához felhasznált anyagot már a formába fröccsöntés előtt befestik. Ez tartósabbá teszi az alsó védőlemezeket, és azt jelenti, hogy az elkerülhetetlen ütések és karcolások gyakorlatilag láthatatlanok.

A Joggerre és a Dusterre szerelt moduláris tetőcsomagtartók néhány kulcsfordítással átalakíthatóak. Annak érdekében, hogy a vezetők bármilyen rakományt, még a legváratlanabb rakományt is szállíthassák, a tetőcsomagtartók akár 80 kg-ot (kerékpárok, sílécek, tetőbox stb.) is elbíró tetőcsomagtartóvá alakíthatók át.

A műszerfalon elhelyezett, Media Control segítségével működtethető fix okostelefon-tartó és a multimédiás képernyő mellett a Media Display/Media NAV segítségével kivehető telefontartó a múlté teszi a mindennapi csatlakozási gondokat.



Ezek az innovatív, szabadalmaztatott formatervezési minták a Dacia szellemiségét testesítik meg – okos, praktikus, egyszerű és gazdaságos.

A Dacia ügyfeleinek összetétele

A Dacia elkötelezett ügyfelei alapvető igényeinek kielégítése iránt. Ehhez meg kell érteni, hogy kik ők. Íme néhány részlet a márka ügyfélköréről:
- 66% férfi;
- 50% 55 és 74 év közötti. A Jogger vonzza a legfiatalabb ügyfélkört, a vásárlók 55%-a ugyanis 54 éves vagy fiatalabb;
- Több mint 50%-uknak már nincs otthon gyermeke. A Jogger kiemelkedik a kínálat többi részéből, a vásárlók 47%-ának van legalább egy gyermeke;
- A vásárlók 40%-a vidéken él. A Dacia Spring vásárlói a legvidékibbek (50%);
- Átlagosan évente körülbelül 12 ezer km-t vezetnek, mind városi, mind vidéki környezetben;

Az autóiparban a vásárlói elvárások és szokások változnak. A Dacia egy modern márka, amely odafigyel ügyfeleire, és foglalkozik a mobilitás jövőjével kapcsolatos aggodalmakkal.



A társadalom előtt álló környezeti kihívások ellenére a Dacia az egyetlen gyártó, amely minden kiskereskedelmi kínálatában szereplő járművet flexi-fuel motorral szerel fel, és egy megfizethető elektromos járművet, a Dacia Spring-et is forgalmaz. Miután az elmúlt 20 évben forradalmasította az autóipart, a márka mindig a következő forradalom elhozására törekszik...



Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:


Forrás: Dacia Media
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk