A Dacia Spring készen áll egy ráncfelvarrásra
2023.11.10
2024-ben megérkezik az új Dacia Spring, megújult stílussal és ugyanazzal a filozófiával, amely a legolcsóbb elektromos autóvá tette a piacon.
A Dacia Spring igazi forradalom volt a maga nemében, nem csak a Renault-csoport márkája, hanem az elektromos autók világa számára is.
Soha korábban nem volt ilyen alacsony egy akkumulátoros modell ára: 16 990 euró a bevezetéskor (2020), majd 21 640 euróra emelték a legerősebb változatét, ami még mindig elég jó ahhoz, hogy továbbra is a legolcsóbb elektromos autó legyen a piacon.
A márka első elektromos autója most ráncfelvarrásra készül, amint azt több mint egy éve jelentette be a Renault-csoport (amelynek a Dacia is része) vezérigazgatója,
Luca De Meo. Az új Dacia Spring érkezését 2024-re tervezik, rengeteg esztétikai és műszaki újítással.
Dacia Spring – Ráncfelvarrás
Az új Dacia Spring egyik fő stílusbeli változása az autó elején lesz, ahol a jelenlegi generációban már meglévő elemek lecserélésre kerülnek, illetve a paletta többi részében, köztük az új Dusterben is megjelennek ezek az új elemek.
Az elegáns hűtőrács középen már tartalmazni fogja az
új Dacia logót, amely zökkenőmentesen beépül a hűtőrácsot alkotó vízszintes csíkokba. Az oldalakon a LED-es nappali menetfények teljesen új, karcsúbb és markánsabb dizájnt kapnak. Míg a Dacia Spring jelenleg az ára miatt vonzó, ez nem mondható el meglehetősen „nem pontosan megfogalmazható” stílusáról.
A karosszéria több részletében is frissül a kis villanyautó, amely megtartja a crossover dizájnt műanyag lökhárítókkal és tetősínekkel. A méreteket tekintve a ráncfelvarráson átesett Spring várhatóan
nem sokat fog nőni a jelenlegi 3,73 méteres hosszához képest.
Dacia Spring – Sokkal érettebb
Mechanikailag az új Dacia Springnek
a CMF-AEV platformon kell alapulnia, amelyet De Meo "
a világ legolcsóbb platformjának" minősített, és amelyet kifejezetten elektromos autókhoz terveztek. Ez a jelenlegi, biztonságosabb és fejlettebb CMF-A platform technológiai evolúciója. A mechanikus elrendezés azonban ugyanaz marad, mint a jelenlegi generációé, elsőkerék-hajtással és a padló alatti akkumulátorcsomaggal.
A motorteljesítmény (jelenleg 44 vagy 64 LE a felszereltségi szinttől függően) és az akkumulátor kapacitása (jelenleg 27,4 kWh) várhatóan jelentősen megnő,
a hatótáv növelése érdekében a tömeg és a költségek megterhelése nélkül.
Valójában az új Spring megőrzi a pusztán városi hangulatot, így eltekintettek a tömegnövelő műszaki részletektől. A hangsúly ismét az áron lesz, amelyet a lehető legalacsonyabb szinten próbálnak tartani, hogy
felvehessék a versenyt az olyan újoncokkal, mint pl. a Citroën e-C3.
Ennek eredményeként
a fedélzeti technológia is frissítést kap, új infotainment képernyővel (amely a sorozat többi részéből származik), valamint továbbfejlesztett anyagokkal.
Az utolsó változás a gyárat érinti: Egyelőre úgy tűnik, hogy a Renault-csoport a Dongfeng, a Renault és a Nissan vegyesvállalatának tulajdonában lévő shiyani kínai üzemben kívánja folytatni a termelést és ezeknek a modelleknek a gyártását.
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Forrás: Motor1