A Dacia szerint a Bigster sikere szabadságot ad a jövőre nézve
2025.08.05
A márka legnagyobb és legdrágább modelljének eddigi eladási eredményei nagyobb rugalmasságot és mozgásteret biztosítanak a vállalat számára.
Az új Bigster igen korai sikere azt bizonyítja, hogy
a Dacia képes új ügyfeleket találni a különböző piaci szegmensekben, és nagyobb szabadságot biztosít a jövőre nézve a vállalat számára – mondta az egyik értékesítési vezető a vállatnál.
A Dacia csak
idén január és június között 17 329 darabot adott el az új C-szegmensű SUV-ból, amely minden idők legnagyobb modellje, és további több mint 38 ezer megrendelést adtak le rá eddig. Figyelemre méltó, hogy ezeknek a megrendeléseknek a 88%-a is a magas felszereltségi szintű és hajtáslánc-specifikációjú modellre érvényes.
Ez a szám hozzájárult
a Dacia 356 084 darabos globális eladásához az első félévben, és segített ellensúlyozni a legkelendőbb Sandero (151 948, -7,8% éves szinten), a Jogger (42 381, -16,8%) és a Duster (108 510, -4,5%) eladásainak csökkenését.
Frank Morette értékesítési és marketingvezető elmondta, hogy
a Bigster „jelentős” sikere meghaladta a Dacia ambícióit és céljait.
A Dacia további két C-szegmenses modellen dolgozik, és a sajtó kérdésére, hogy mit jelentett számukra a Bigster sikere, Morette így válaszolt: „
A Bigster azt üzeni nekünk, hogy ha a Dacia következetes marad eredeti stratégiájában, azaz az ár-érték arány növelése területén, akkor jelentős sikerrel új szegmensekhez is hozzáférhetünk.”
„
Talán már egy kicsit elbizonytalanodtunk, amikor elkezdtünk gondolkodni a B-szegmens fölé lépésen, hogy vajon megtaláljuk-e az ügyfeleinket, hogy megéri-e a márkánk az árát: szóval nagyon sok kérdés merült fel.”
„
A Bigster azt üzeni nekünk, hogy a saját területünkön vagyunk. Megtalálhatjuk az ügyfeleket. A márkánk megéri. Rendelkezünk a termékkel, megvan az árazásunk is..
”Ez nagy önbizalmat ad nekünk az új területek felfedezéséhez, és minden bizonnyal némi – legalábbis némi – szabadságot is ad a jövőre való gondolkodáshoz.”
Morette elmondta, hogy
biztatónak találta a Dacia hibrid modelljei eladásainak növekedését is, amelyek az összes eladás 17,6%-át tették ki, de a Jogger és Duster eladásaiban is több mint 30%-ot képviseltek.
Eközben
a Dacia 19 452 darab Spring EV-t adott el 2025 első hat hónapjában, ami 62,5%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Morette szerint ezek a számok együttesen bizonyítják, hogy
a cég villamosítási stratégiája jó úton halad.
A Dacia egy új kisméretű elektromos járművön is dolgozik, bár Morette nem kívánt további részleteket közölni ezekről a pletykákról.
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Forrás: AutoCar