A Dacia további modellekkel szeretné meghódítani a VW Golf szegmenst
2024.11.01
A Dacia márka nagyon jól teljesít Európában, hiszen nem csak megfizethető, de megbízható és modern megjelenésű járműveket is kínál, amint azt a Sandero és az új Duster is bizonyítja. Szintén most mutatták be a Bigstert, a márka első modelljét a C szegmensben.
A Dacia rohama a C szegmens felé
4,57 métere ellenére az új SUV a kompakt osztályba tartozik. Ezért a Sandero és a Duster/Bigster között nagyon észrevehető egyfajta szakadék. A Renault ugyanakkor arra utal, hogy
az elavult belsőégésű Mégane utódja egyértelműen egy Dacia lehet.
A Bigster bemutatóján a Dacia vezérigazgatója, Denis Le Vot a következőket említette: "
Amint azt a 2021. januári Renalution stratégiai tervben bejelentették, a Dacia a C szegmens meghódítása felé halad. A Dacia már Európa vezető márkája a B szegmensben, és most már szeretne belépni a C-SUV szegmensbe is a Bigsterrel."
Hozzátette: "
Az elmúlt években a C-SUV szegmensben a gépjárművek költségeinek folyamatos emelkedése számos potenciális vásárló számára komoly akadályt jelentett a vásárlás előtt. A Bigster ezen változtat, mert minden eddiginél nagyobb lett ez a Dacia, és újra elérhetővé teszi mindenki számára ezt a szegmenst."
Így folytatta: "
A Dacia gondosan megtervezett termékstratégiával lép be a C-szegmensbe. Az új Bigstert két másik jármű követi majd."
És mik lehetnek majd ezek? A párizsi kiállításon a Dacia vezérigazgatója, Denis Le Vot beszélt arról, hogy egy pick-upról is szó lehet, de konkrétumot egyelőre nem akart elárulni.
Pick-up vagy „Dacia Golf”?
Ezeknek az első új modelleknek egyértelműen a Renault-csoport CMF-B moduláris felépítését kell használniuk, amely akár 4,6 méteres hosszúságot is lehetővé tesz. Ugyanazokat a motorokat is beépíthetik, mint amiket a Joggerbe, a Dusterbe és a Bigsterbe is beépítenek.
A második modell talán a Duster valamiféle kupéváltozata lehet majd. Azonban egy klasszikus ötajtós kompakt, mint egyfajta „Dacia Golf”, kereskedelmileg sokkal sikeresebb lehet.
Le Vot szót ejtett arról is, hogy
a Renault új elektromos Twingójára alapozva egy kis városi autót is készíteni szeretnének. A vezérigazgató jelezte, hogy a Sanderónál eddig nem kínáltak kisebbet, mert "nem működik a klasszikus A-szegmens belsőégésű motoros megoldásaival való egyenlet", mivel a haszonkulcsok itt túl alacsonyak.
Egy kis méretű Dacia városi autónak sok értelme lenne a Renault-csoport számára, mivel az új Twingo platform nagyobb darabszáma tovább csökkentheti az árat. A 2026-tól Szlovéniában készülő új Twingo esetében a cél egy 20 ezer eurós induló ár. Továbbá
az is cél, hogy Dacia-gyártású elektromos autó helyettesítse Európában az eddig Kínából importált Springet.
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Forrás: Motor1