A Dacia új kombit készít, amely a rivális Skoda Octavia versenytársa lehet

2025.11.15
A Dacia jövőre a Skoda Octavia ellen indul egy új, masszív kombi modellel, amely benzinüzemű, terepjárós és 10 millió forint alatti áron lesz kapható.



Az elkövetkező hónapokban megjelenő új modell kulcsfontosságú szerepet játszik majd a Dacia terjeszkedésében Európa legnépszerűbb autópiacán, a C-szegmensben – amely már most is a cég eladásainak egyötödét teszi ki a Bigster SUV idei bevezetése óta. Egy harmadik C-szegmensű modell pedig körülbelül egy évvel később érkezik majd.



A Dacia új vezérigazgatója, Katrin Adt elmondta, hogy a Bigster sikere bizalmat keltett a vállalaton belül, így a márka folytathatja terjeszkedését a rendkívül versenyképes C-szegmensben.

Jelenleg a fő területünk a B-szegmens, de az A-szegmensben is kínálunk termékeket, és a C-szegmensben is elindultunk, és ezt egészen elképesztően jól teljesítettük a Bigsterrel.” – mondta, megjegyezve, hogy a Nissan Qashqai riválisa júliusban több kulcsfontosságú piacon – köztük Franciaországban és Németországban is – a 10 legkelendőbb kiskereskedelmi autó között volt.

Ahhoz azonban, hogy ez a terjeszkedés sikeres legyen, Adt azt mondta: „Figyelni kell arra, hogy minden autónak megvan a saját helye a szegmensben – a saját célja –, és elég biztosak lehetünk benne, hogy ez egy teljesen más ajánlat lesz az ügyfél számára, mint a Bigster.

Valójában már korábban kiszivárgott egy fotó erről az új modellről – amely a C-Neo kódnevet kapta – s amely egy késői fázisú prototípus. A kép azt mutatja, hogy kecses lesz, jól fog kinézni egy megnyújtott és megemelt Sandero formában, egy magasított kompakt kombi formában, s várhatóan körülbelül 4,6 méter hosszú lesz.



Patrice Lévy-Bencheton, a termékteljesítményért felelős főnök a következőket mondta: „A C-szegmensben jelentős arányban vannak olyan ’nem SUV-osok’ is, akik továbbra is alacsonyabb vezetési pozíciót, hatékonyabb terméket keresnek kevésbé ’hivalkodó’. Egyesek számára egy SUV kevésbé hivalkodó.

Hozzátette, hogy ebben a szegmensben a vásárlók jelentős része „egy kicsit nagyobb autó teljesítményét, kényelmét és élvezetét akarják, de akiket nem vonz a SUV formája, és akik azt gondolják: »Egy hatékonyabb, elegánsabb terméket kell választanunk«.

Frank Marotte, a Dacia értékesítési és marketingigazgatója egyetértett, és elmondta, hogy a Ford Focus közelgő visszavonulása és kortársainak – mint például a Volkswagen Golf, az Opel Astra és a Toyota Corolla – emelkedő árai lehetőséget nyitottak a Dacia számára ebben a szegmensben, ahol azt tervezik, hogy minden főbb versenytársat le fognak árban hagyni, ahogyan az a Bigster esetében is látható volt.

A C-szegmensben ugyanazt szeretnénk elérni, mint a B- vagy a B-plus kategóriában.” – mondta Marotte. „Ezt különösen a C-SUV-nál azonosítottuk. De még a C-ferdehátú is valószínűleg az a szegmens, ahol az árak az elmúlt öt évben a legnagyobb mértékben emelkedtek. Látható a havi törlesztőrészletek vagy az árak növekedése ebben a szegmensben. Ez hatalmas.

Elismerte, hogy „a C-ferdehátú kihívást jelent számunkra; valójában nincs ügyfélkörünk.”, de azt is mondta, hogy a Bigster sikere – körülbelül 50 ezer megrendelés az első hat hónapban – bizalmat ad a márkának, hogy a nagyobb modellek felé való terjeszkedés életképes.

A Dacia hasonló árpolitikát fog folytatni az új kombival, elhagyva azt, amit a vállalat „nem létfontosságúnak” tart, hogy alacsonyabb listaárat tartson fenn, mint fő versenytársai. A Bigster például körülbelül 10 millió forinttól indul – 2-3 millió forinttal olcsóbb, mint az azonos méretű Nissan Qashqai, vagy egy hasonló képességű Ford Kuga.



A C-Neo tehát valószínűleg 10 millió forint körüli áron fog megjelenni, ami jóval magasabb árkategóriát képvisel, mint a kisebb, 6,5 millió forintos Sandero, de még mindig jelentősen olcsóbb, mint a 11 millió forintos Seat Leon vagy a 13 millió forint körüli Octavia kombi.

Mivel ugyanazon a Renault Group CMF-B-n alapul, amelyet a Dacia a Spring EV kivételével minden modelljében használ, várhatóan technikailag szinte teljesen megegyezik majd a Bigsterrel, 128 és 153 lóerő közötti teljesítményű, lágy és full hibrid benzinmotorok közül választhatunk majd, bár még nem tudni, hogy követi-e SUV testvéreit – és Skoda riválisát – a négykerék-meghajtásban.

Akárhogy is, az új modell hű marad a Dacia „robusztus”, tevékenységközpontú szellemiségéhez a megemelt felfüggesztés és karosszériaburkolat révén – hasonlóan a csúcsmodell Sandero Stepway-hez, amelyről David Durand formatervezési főnök azt mondta, hogy „egy kicsit ’kültéri’ is”, annak ellenére, hogy elsőkerék meghajtású.

Azt mondta: „Ebben az esetben csak a hasmagasság és a magas gumiabroncsok teszik magabiztossá, hogy félelem nélkül menjünk vele egy sziklás úton – és minden nap használjuk, és bármivel megtöltjük, amivel csak akarjuk”.

Ez egy eszköz. Nem egy tárgy, amit a házad előtt mutogatsz, és ami a társadalmi szintedet képviseli. Ez valami, amit tényleg minden nap használsz, gyerekekkel, felnőttekkel. Nagy a helyed. Tehát ezt a kissé eltérő ’kültéri’ módot fedezhetjük fel.

Durand nem árult el semmilyen konkrétumot az új autó bemutatásáról, és nem árult el konkrétumokat sem, de azt mondta, hogy „nagyon logikus, hogy a Dacia végre belép ebbe a szegmensbe, mivel más márkák egyszerűen felhagynak ezzel a területtel, mert mindenki SUV-okat gyárt”.

Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:


Forrás: AutoCar
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk