A Dacia várhatóan novemberben mutatja be a megújulási tervének következő fázisát
2025.04.06
A vezérigazgató szavai szerint az új Bigster SUV modellel zárják le a márka regenerációjának első fejezetét. Denis Le Vot vezérigazgató azt is elmondta, hogy a Dacia stratégiai ütemtervének második szakaszát novemberben hozzák nyilvánosságra, négy évvel azután, hogy a vállalat újjáélesztette márkaidentitását.
Le Vot úgy határozta meg az új
Bigster SUV modellt, mint a Dacia modern időszakának az „első fejezetét” lezáró autót. Ez a fejezet 2021-ben kezdődött a harmadik generációs
Sanderóval – a Dacia új jelvényének első viselőjével –, majd később a hétüléses Jogger és a legújabb Duster is ugyanarról a platformról érkezett, mint a Sandero.
A Dacia ezt az új szakaszt a nyár után dolgozza ki, amikor „
sok szó lesz az elektromosságról”, amely az anyacég (Renault-csoport) új
Futurama vállalati stratégiájának a legmeghatározóbb része.
A következő két évben a Dacia kínálatát a román márka portfóliójának jelentős bővítésének részeként
egy pár C-szegmensű modell és egy 18 000 eurós Renault Twingo-hoz „hasonló” kisautó fogja megerősíteni.
Ennek az elektromos városi autónak a fejlesztése már javában zajlik, és a gyors, 16 hónapos (69 hetes) folyamat miatt a jövő év közepén érkezhet meg. A Dacia a jövőben
100 hetes fejlesztési időszakot céloz meg minden új autója esetében.
Arra a kérdésre, hogy a Dacia esetleg kannibalizálja-e a Renault eladásait a C-SUV szegmensben, Le Vot azt mondta,
bízik abban, hogy az Európában évente eladott hárommillió ilyen típusú autót tekintve mindkét márka számára bőven van elég hely.
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Forrás: AutoCar