A Dacia vezeti a marokkói autópiacot
2024.07.25
Ez a lenyűgöző teljesítmény annak ellenére valósul meg, hogy a személygépkocsi-eladások enyhén (0,24%-kal) visszaestek a helyi piacon a tavalyi évhez képest.
A Dacia sikere a számokban is megmutatkozik.
Idén eddig 19 732 darab eladással bőven az élen állnak. Ez az erős jelenlét nemcsak a marokkói fogyasztók bizalmát tükrözi, hanem a Dacia marketing- és értékesítési stratégiáinak hatékonyságát is.
Míg a személygépkocsi-szegmens enyhe hanyatlást mutatott Marokkóban, az új autók piacán összességében szerény növekedés (1,06%) tapasztalható,
2024 júniusában 82 286 darab személygépkocsit adtak el. Ez a növekedés azonban elfedi a különböző szegmensek eltérő adatait. A kishaszongépjárművek (LCV-k) erőteljes, 14%-os növekedést értek el a 8 238 eladott darabszámmal.
A személyautó-piacon a Dacia után a Renault áll 15%-os részesedéssel (11 657 eladott darabbal), a harmadik a Hyundai 8%-kal (5 933 eladott darab). Ezek az adatok rávilágítanak a nagy marokkói autómárkák közötti éles versenyre, amelyek mindegyike a piac egy-egy nagyobb szeletéért verseng.
A Renault őrzi vezető szerepét a kishaszongépjárművek szegmensében is, 2 040 eladott darabbal a piac 24%-át képviselik. A Ford és a DFSK 13%-os, illetve 11%-os piaci részesedéssel azonban szorosan követi őket.
A gazdasági kihívások ellenére a marokkói luxusautó-piac a növekedés biztató jeleit mutatja.
Az Audi vezeti ezt a szegmenst 3%-os részesedéssel (több mint 2 250 eladott autót regisztráltak 2024 első felében), ezt követi a BMW és a Mercedes-Benz 2%-kal (2 055 és 1 505 eladott darabbal).
A Porsche a figyelemre méltó teljesítménye miatt külön említést érdemel. Eladásaik 54,59%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest, és 2024 első felében elérték a 354 darabos eladást. Ezzel a növekedéssel a Porsche megelőzi a Jaguart, amelynek eladásai ugyanakkor 15%-kal csökkentek (mindössze 51 db. eladott autó).
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Forrás: Motor1