A Genfi Autókiállításon bemutatkozott az új Dacia Spring elektromos autó

2024.02.25
Az új Spring a Dusterből vett át pár alkatrészt. Ezek közé tartozik például az infotainment rendszer is.



Megújult külső

Az autó megújult külseje a korábbinál magasabb minőségi érzetet kelt, pedig a mérnökök szem előtt tartották a költséghatékonyságot és csak apróbb trükköket vetettek itt be. Ennek következtében az autó orra és hátsó része megkapta az új Dacia emblémát és a márka legújabb, fekete kontraszttal kiegészített lámpatesteit is.



A karosszéria sérülékenyebb részei műanyag védőelemeket kaptak, amely a praktikusság mellett erősíti az SUV dizájnt. Kontraszt színeket kapott az első és hátsó lökhárító, ez így segít megtörni az egyszínű karosszériaelemek monoton hangulatát.



A belső is megújult

A Spring üléseinek kényelmét, illetve az olcsó műanyagokat korábban nagyon sokan kritizálták. Az új változatban az ár emelése nélkül tudtak ebben a tekintetben szintet lépni.



A kényelmesebb ülések és a puhább tapintású műanyagok mellett, elérhető opció lett a zárható kesztyűtartó, a színes díszítőelemek pedig sokkal vidámabbá teszik az utasteret.



Az alapáras modellhez továbbra is csak egy 7” méretű kormány mögötti kijelző tartozik, valamint egy bluetooth képes rádió. A legmagasabb felszereltséghez viszont az új Duster 12” méretű multimédia rendszere került a középkonzolra – ez opcióként rendelhető a középső szinthez is.

Az új Spring-ben rendelkezésre áll egy pici első csomagtartó is, pontosabban felárért raknak egy műanyag rekeszt is a motorháztető alá, ami egy 35 literes kis pakoló helyet eredményez – ez tökéletes az elektromos tartozékok tárolására (pl. töltőkábel) . Praktikus, ha egy töltésnél nem kell a csomagtérben a cuccok közül kihalászni a töltőkábelt.



Szinte hihetetlen, de a kisautó V2L képességekkel is rendelkezik, vásárolható hozzá pl. egy 230 voltos adapter, amelyet a töltőcsatlakozóba helyezve kisebb elektromos berendezések, például kávéfőző, vagy porszívó üzemeltetésére is használhatunk.

Az akkupakk változatlan maradt

Talán meglepő, de az 1000 kg alatti tömeg és az alacsony ár megtartása érdekében a vállalat nem változtatott a 26,8 kWh kapacitású akkupakkon, így maradt a 220 kilométer körüli városi, és 183 km körüli vegyes WLTP hatótáv.



A vállalat a korábban eladott autók tulajdonosai által kitöltött kérdőívek alapján arra a következtetésre jutott, hogy egy átlagos Spring tulajdonos naponta 37 kilométert tesz meg, és az átlagsebessége is 37 km/h. Kiderült az is, hogy a kis kapacitású akku csomagok ellenére, az autók 75 százalékát csak hetente egyszer töltik, és ugyancsak 75 százalék ehhez mindössze az otthoni, sima 230 voltos EVSE-t, vagyis a normál konnektorba dugható töltőt használ.

A fedélzeti töltő természetesen alkalmas akár 7 kW teljesítmény felvételére is, ha valakinek van egy wallbox a garázsában, és elérhető maradt az opcionális 30 kW teljesítményű DC töltés is.

Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:


Forrás: Automotive News
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk