A Genfi Autókiállításon bemutatkozott az új Dacia Spring elektromos autó
2024.02.25
Az új Spring a Dusterből vett át pár alkatrészt. Ezek közé tartozik például az infotainment rendszer is.
Megújult külső
Az autó megújult külseje a korábbinál magasabb minőségi érzetet kelt, pedig a mérnökök szem előtt tartották a költséghatékonyságot és csak apróbb trükköket vetettek itt be. Ennek következtében az autó orra és hátsó része megkapta az új Dacia emblémát és a márka legújabb, fekete kontraszttal kiegészített lámpatesteit is.
A karosszéria sérülékenyebb részei műanyag védőelemeket kaptak, amely a praktikusság mellett erősíti az SUV dizájnt. Kontraszt színeket kapott az első és hátsó lökhárító, ez így segít megtörni az egyszínű karosszériaelemek monoton hangulatát.
A belső is megújult
A Spring üléseinek kényelmét, illetve az olcsó műanyagokat korábban nagyon sokan kritizálták. Az új változatban az ár emelése nélkül tudtak ebben a tekintetben szintet lépni.
A kényelmesebb ülések és a puhább tapintású műanyagok mellett, elérhető opció lett a
zárható kesztyűtartó, a
színes díszítőelemek pedig sokkal vidámabbá teszik az utasteret.
Az alapáras modellhez továbbra is csak egy 7” méretű kormány mögötti kijelző tartozik, valamint egy bluetooth képes rádió.
A legmagasabb felszereltséghez viszont az új Duster 12” méretű multimédia rendszere került a középkonzolra – ez opcióként rendelhető a középső szinthez is.
Az új Spring-ben rendelkezésre áll egy pici első csomagtartó is, pontosabban felárért raknak egy műanyag rekeszt is a motorháztető alá, ami egy 35 literes kis pakoló helyet eredményez – ez
tökéletes az elektromos tartozékok tárolására (pl. töltőkábel) . Praktikus, ha egy töltésnél nem kell a csomagtérben a cuccok közül kihalászni a töltőkábelt.
Szinte hihetetlen, de a kisautó V2L képességekkel is rendelkezik, vásárolható hozzá pl. egy 230 voltos adapter, amelyet
a töltőcsatlakozóba helyezve kisebb elektromos berendezések, például kávéfőző, vagy porszívó üzemeltetésére is használhatunk.
Az akkupakk változatlan maradt
Talán meglepő, de az 1000 kg alatti tömeg és az alacsony ár megtartása érdekében a vállalat nem változtatott a 26,8 kWh kapacitású akkupakkon, így
maradt a 220 kilométer körüli városi, és 183 km körüli vegyes WLTP hatótáv.
A vállalat a korábban eladott autók tulajdonosai által kitöltött kérdőívek alapján arra a következtetésre jutott, hogy
egy átlagos Spring tulajdonos naponta 37 kilométert tesz meg, és az átlagsebessége is 37 km/h. Kiderült az is, hogy a kis kapacitású akku csomagok ellenére, az autók 75 százalékát csak
hetente egyszer töltik, és ugyancsak 75 százalék ehhez mindössze az otthoni, sima 230 voltos EVSE-t, vagyis a normál
konnektorba dugható töltőt használ.
A fedélzeti töltő természetesen alkalmas akár 7 kW teljesítmény felvételére is, ha valakinek van egy wallbox a garázsában, és
elérhető maradt az opcionális 30 kW teljesítményű DC töltés is.
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Forrás: Automotive News