A román Dacia autómárka eladásai Franciaországban a nehéz piaci körülmények ellenére is növekedtek
2025.07.04
A Dacia autóeladásai Franciaországban, a román márka legnagyobb piacán, júniusban ismét növekedtek a csökkenő általános piaci körülmények ellenére, így a márka teljes eladott járműveinek száma meghaladta a kétmilliót az országban.
Idén a Dacia növelte piaci részesedését Franciaországban, profitálva versenytársai visszaeséséből egy olyan piacon, amely elhúzódó visszaesésben van.
A márkának idén sikerült több mint 9%-os piaci részesedésre felkúsznia a személygépkocsi-szegmensben, miután június jelentős ugrást hozott.
A júniusban forgalomba helyezett 16 451 személygépkocsival a Dacia történetének egyik legjobb hónapját zárta Franciaországban, közel 10%-os piaci részesedést elérve, míg a tulajdonosa, a Renault csoport ugyanebben a hónapban -3,2%-kal esett vissza.
A Renault Csoport három márkája (beleértve az Alpine-t is) összesen 49 767 személygépkocsit adott el, megelőzve Stellantis riválisait, akik mindössze 41 809 autót adtak el, annak ellenére, hogy kilenc márkával rendelkeznek ebben a szegmensben.
A csoport piaci részesedése 29,4% volt, ami történelmi csúcs, meghaladva a Stellantis 24,7%-át.
Az év első fele után a Dacia 9,1%-os piaci részesedéssel rendelkezik a személygépkocsi szegmensben, ami 1,1%-os növekedés az előző évhez képest, összesen 76 593 eladott autóval. A lakossági ügyfelek szegmensében
a Dacia részesedése még magasabb, 15,2%, ami szintén történelmi szint.
A Dacia erős júniusi teljesítményét mind
a Sandero támogatta, amelyből 35 391 darabot adtak el, és amely a harmadik legkelendőbb autó Franciaországban az összes szegmenst tekintve, mind a Duster SUV kiszállításainak növekedése, amely az év első felének végére elérte a 22 678 eladott darabot. Ez utóbbi a harmadik legkelendőbb SUV Franciaországban (a Peugeot 2008 és 3008 után), és a legnagyobb darabszámú kiskereskedelmi modell.
Ezenkívül
a Bigster a tavaszi bevezetése óta elérte a 10 ezer darabos megrendelést, 5832 darabot értékesítve, ezzel vezeti a C-SUV kiskereskedelmi szegmensét.
A Dacia a vállalati szegmensben is enyhe, 0,5%-os növekedést ért el, ami a kedvezménymentes árképzési politikája miatt nem a márka preferált értékesítési csatornája. Mindazonáltal a márka 2,6%-os piaci részesedést ért el, szemben az egy évvel ezelőtti 2,1%-kal.
Amióta 2005-ben belépett a francia piacra az első generációs Logannal,
a Dacia több mint 2 millió járművet értékesített, az elmúlt hét évben megduplázva a mennyiségét, és megszilárdítva harmadik helyét a francia márkák között a Renault és a Peugeot után.
A márka legkelendőbb modellje ebben az időszakban a Sandero, amelyből több mint 900 ezer darabot adtak el a francia autópiacon. A Dusterből közel 600 ezer darab kelt el, míg a Springből összesen 70 ezer darab, ami hasonló a Jogger eladásaihoz.
A francia piac a Dacia legnagyobb piaca, a globális eladások több mint egynegyedét teszi ki, amelyek az év első felében körülbelül 345 ezer darabot értek el.
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Forrás: Romania Insider