Az Opel, a Fiat és a Dacia is kevesebb elektromos autót adott el Németországban 2024-ben

2025.01.20
Az elektromosautó-ipar mélyponton van. Az összes márkát tekintve nem kevesebb, mint 27 százalékkal kevesebb elektromos autót adtak el Németországban 2024-ben, mint az előző évben.



A válság súlyosan érintette az elektromos autókat, miközben a teljes piac gyakorlatilag változatlan maradt. Ez 13,5 százalékos elektromos autó részesedést eredményezett. Ez derül ki a Szövetségi Gépjárműszállítási Hatóság (KBA) által most közzétett regisztrációs adatokból.



Három nagy márka különösen sokat szenvedett tavaly az elektromos autók eladásainak csökkenésétől: a Tesla 41 százalékkal kevesebbet adott el 2024-ben, a Hyundainak, beleértve a Genesist is, szintén meg kellett birkóznia a 41 százalékos visszaeséssel. Az Audi is rosszabbul teljesített a piac egészénél, 29 százalékos esésével, de ez még mindig elenyésző a többi vesztes márkához képest.

Az Opel BEV-eladásai pl. 27 765-ről 7 633 darabra csökkentek, ami 20 000-es csökkenés, vagyis 72 százalékos visszaesés. A két vezető márka, a Corsa és Mokka Electric eladásai gyakorlatilag összeomlottak, a Corsa mára a 29. helyen áll, míg tavaly benne volt az első tízben. Főleg az elektromos változatokat vették kevesebben, míg a belsőégésű modellek így is elég jól bírták magukat. Például a két kis Opel BEV részesedése 26 és 37 százalékról mindössze 8 százalék körülire esett vissza (mindkettő esetében együttvéve-).

Opel Corsa Electric 2024

A 2023-ban még a 9. helyen álló Fiat a tekintélyes 23 180 autóval most a 14. helyen találja magát, mivel mindössze 8 474 elektromos autót adtak el tavaly. A bűnös itt az 500 Electric, melyre egyre alacsonyabb a kereslet, és a legkelendőbb elektromos autók között a 4. helyről a 17. helyre zuhant vissza. Hasonló sorsra jutott a Dacia a Spring modellel, amely a 14. helyről a 27. helyre esett vissza.

Dacia Spring

De térjünk vissza a pozitívumokhoz. Továbbra is a VW a legtöbb elektromos autót értékesítő márka, míg a Tesla egy helyet lejjebb csúszott, és a BMW-t hátra kellett hagynia – nem csoda, hiszen a BMW még valamivel több elektromos autót is értékesített, mint 2023-ban összességében. A Mercedes kevesebbet adott el, de meg tudta őrizni a 4. helyét.



A Skoda az Enyaq modellel, a Cupra pedig a Bornnal növelte az elektromos autók értékesítését. De leginkább a Volvo javult, és 59 százalékos növekedést ért el. A svéd márka, amely az előző évben még csak 18. volt, most a 10. helyre került.

Most pedig vessünk egy pillantást a legkelendőbb elektromos modellekre. Ahogy az évek óta megtörtént, a Tesla Model Y áll az első helyen, de a különbség a második helyezetthez képest jelentősen csökkent. A Skoda Enyaq már ott leselkedik, várja az előzés lehetőségét. A VW ID.4 és 5, amelyeket a KBA mindig együtt számol, egy hellyel viszont lejjebb csúszott.



A Volkswagen ID.7, beleértve a kombi változatot is, bekerült az első tízbe, míg az MG4 Electric és a Mercedes EQA szintén feljutott a topligába. A BMW i4 és a Volvo EX30 is javítani tudott 2023-hoz képest, de (még) nem kerültek a tíz legkeresettebb modell közé.

A lényeg

Elnézést a számokért, mert egy kicsit kedvünk támadt velük játszani. Reméljük, nem hibáztunk túl sokat – elvégre ahol sok a szám, ott az ördög is szeret hibázni. A legfontosabb dologban azonban egészen biztosak vagyunk: a német elektromos autók piaca nem kevesebb, mint 27 százalékkal zsugorodott 2024-ben. Ez nagyon szomorú! A Tesla és a Hyundai a nagy márkák közé tartoznak, amelyek sokat veszítettek eladásaikból, de az Opel, a Fiat és a Dacia még nagyobb csapást kapott. A Skoda és a Volvo viszont szépen elindult felfelé.

Fiat 500e

Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:


Forrás: Motor1
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk