Az új Dacia Duster három csillagos besorolást ért el az Euro NCAP legfrissebb töréstesztjén
2024.08.15
Az asszisztens rendszerek hiánya nem segítette a Dustert a tesztsorozatban a jobb értékelésben.
Mennyire biztonságosak az új Dacia autók? Ha csak az Euro NCAP tesztszervezet csillagbesorolását nézzük, azt a következtetést kellene levonnunk, hogy nem túl biztonságosak. A kompakt Duster SUV is csak három csillagos besorolást kapott a legutóbbi törésteszt-sorozatban. Ez azonban csak az igazság fele.
A Dacia Duster és a Suzuki Swift is három csillagot kapott a legutóbbi Euro NCAP teszten, míg a Mercedes E-osztály, a Volkswagen Passat és ikertestvére, a Skoda Superb, valamint a Skoda Kodiaq kapta a legmagasabb, ötcsillagos minősítést. A BMW X2-je, valamint a Renault Espace és Rafale a 2022-ben tesztelt Austral és X1 járművek ötcsillagos ikertestvérei közé sorolhatóak, ami kissé megkérdőjelezhetőnek tűnik.
A Dacia egyszerű értékesítési stratégiája jól ismert, mint az a márka, amely korábban a megfizethetőség érdekében mellőzte az asszisztens rendszereket, vagy csak a törvény által előírtakat telepítette az autóba. A Suzuki régóta kicsi, egyszerű és megfizethető autók gyártója.
Az Euro NCAP szemszögéből tehát nem meglepő, hogy a Duster és a Swift legfeljebb három csillagot ért el az Euro NCAP teszteken.
A jogszabályok előírják, hogy
minden autót fel kell szerelni autonóm vészfékező rendszerrel, sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel, intelligens sebességhatárolóval és fáradtság-érzékelővel. A Duster és a Swift teljesíti is ezeket a kötelezettségeket, de alig kínálnak ennél többet, noha ezekkel a technológiákkal mégis csak fel lettek felszerelve. A Dacia azonban mindig is hangsúlyozta, hogy ügyfelei nem igénylik az asszisztens rendszerek armadáját.
Ami az aktív biztonságot illeti, az 5 csillagos Euro NCAP szabványok lényegesen magasabbak a törvényi előírásoknál.
Gyermek utasvédelem terén a román gyártmányú Duster pl. jelentősen felülmúlja a kis Swiftet.
Nézzük meg közelebbről az új Duster eredményeit. 70 százalékot ért el az utasok védelmében (felnőttek), ahol a vezető mellkasa súlyosan megsérül egy deformálódó korláttal történő eltolt frontális ütközés esetén. A Dacia azonban 84 százalékot ér el az utasok (gyermekek) védelmében. 60 százalékot a gyalogosvédelemben, 57 százalékot az asszisztens rendszerek esetében. A BMW X2 pl. 92 százalékot ért el ezen a területen, a Swift pedig 62 százalékot.
Dr. Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára a következőket mondta: "
A legfrissebb publikáció azt mutatja, hogy egyre nagyobb a szakadék a különböző autómárkák biztonsági rendszerei között. A különböző csillagbesorolások részben annak köszönhetőek, hogy az autók milyen szegmensekben versenyeznek, de az Euro NCAP is hisz abban, hogy ez a márka prioritásainak kérdése”.
Egyesek, mint például a Mercedes-Benz, a Škoda, a VW, a BMW és a Renault, úgy gondolják, hogy a vásárlóik a termékkínálatukban nagyobb prioritást tulajdonítanak a biztonságnak. A Dacia és a Suzuki esetében a hangsúly a megfizethetőségen van, de a fogyasztóknak tisztában kell lenniük azzal, hogy a Duster és a Swift versenytársai is sokkal magasabb szintű biztonságot nyújtanak."
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Forrás: Motor1