Az új Dacia Duster Pickup platójának mérete rendkívül kicsi, ennek ellenére valahogy mégis menő és trendi lett ez a modell

2025.09.25
A Dacia bejelentette a Duster pickup változatát, miniatűr platóval, ami ugyanakor mégis megfelelő méretű, s amit a valóságban is látni kell, mert a fotók nem adják vissza azt, hogy mennyire divatos lett ez a modell.



Manapság leginkább az Egyesült Államokra mondható el az, hogy tombol a pickup piac, ahol gyakorlatilag mindenféle méretben, formában és kivitelben kínálnak ilyen kisteherautókat, de itt is hiányoznak az olyan mini- és személyautó alapú pickup modellek, mint pl. egykoron a Chevy El Camino volt.



Egy dolog azonban közös minden pickup-ban: a megfelelő méretű rakodófelület. A terepjárókon alapuló kis modellek vagy pickupok talán nem tudnak annyit befogadni, mint egy igazi teherautó, de mindegyikkel el lehet juttatni A-ból B-be bármit.



Képzeljétek el, mi is mennyire meglepődtünk, amikor először megláttuk a Dacia Duster pickup változatát. Talán ez lehet jelenleg a világ legapróbb, potenciálisan leghaszontalanabb pickup-ja, amit valaha gyártottak.



A platója mindössze 106,5 cm hosszú és 95,5 cm széles, és a Dacia hivatalosan a román Romturingia karosszériaépítő céget bízta meg az átalakítással. Ez egyébként nem is a cég első ilyen jellegű próbálkozása, hiszen a 2017–2023-as Duster generációhoz kínáltak már több féle átalakítást is.



A régi és az új verziók (amelyek közül az utóbbi a 2024-es és korábbi Nissan Kicks-szel közös platformot használ) közötti fő különbség – a hivatalos gyártói részvételen kívül – az, hogy az előzőnek sokkal hosszabb platója volt. Ezt úgy érték el, hogy a hátsó ajtókat a karosszériához hegesztették, és új hátsó válaszfalat és raktérdobozt szereltek be.



Ez nem sokban különbözik azoktól az utángyártott átalakításoktól, amelyeket az Egyesült Államokban láthattunk olyan járművekhez, mint a Jeep WJ Grand Cherokee, a Dodge Charger, a Subaru WRX és sok más.



A legújabb Dacia Duster pickup esetében azonban megtartották a hátsó ajtókat, így duplafülkés konfigurációt hoztak létre, hasonlóan a Ford Maverick-hez, vagy a Hyundai Santa Cruz-hoz, ám ahelyett, hogy a raktér kialakítása során meghosszabbították volna a karosszéria hátsó részét, a Romturingia egyszerűen leszerelte a tetőt, és a csomagtérajtó alsó részét átalakították hátsó ajtóvá. Hiányosságai ellenére a plató akár 430 kg (feltehetően magas és vékony) rakományt is elbír.



Mivel a Duster pickup szíve-lelke akkor is egy Duster, a pickup ugyanazokkal a hibrid motorválasztékokkal érhető el mint maga a Duster. Az első a Hybrid 140, amely egy 94 lóerős 1,6 literes I-4-est kombinál két villanymotorral, az egyik indító-generátor egységként szolgál, a másik pedig a sebességváltóhoz lett csatlakoztatva, és 49 lóerőt produkál. A maximális kombinált teljesítmény körülbelül itt kb. 140 lóerő.



A másik választható motor a Mild-Hybrid 130-as. Ez egy 130 lóerős 1,2 literes turbófeltöltős I-3-ast kombinál egy kis segédmotorral az indításhoz és a fékezés során az energia-visszanyeréshez. Mindkét motor egy összkerékhajtású hajtáslánchoz továbbítja a teljesítményt, a Duster hasmagassága pedig 223 mm.

Sajnos, bármennyire is menő a Dacia Duster pickup, egyelőre még csak Romániában kapható, és év végéig is csak az Egyesült Királyságban történő forgalmazás van tervben. Az alapára 26 ezer euró, vagyis 10 millió forint, áfa nélkül.

A Dacia elnöke egy korábbi nyilatkozatában azt mondta, szándékukban áll a későbbiekben a Duster pickup forgalmazását kiterjeszteni az EU területére is, azonban ennek a részletei egyelőre még nem ismertek.

Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:


Forrás: Motor Trend
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk