Dacia Dokker 2025: Képzeljük el ennek a kisfurgonnak a lehetséges visszatérését
2024.11.05
Szerintetek lenne helye ennek a modellnek a Dacia kínálatában a Jogger mellett?
Nem tudom, ki emlékszik rá, de alig egy évtizeddel ezelőtt kevesebb mint 9 ezer euróért lehetett vásárolni egy új kompakt furgont. A
Dacia Dokkerről beszélünk, amely ma is az olcsó lakóautó-átalakítások alapjául szolgál.
Létezett belőle személyszállító és teherszállító változat is, és a választékban szerepelt a Stepway variáns is crossover esztétikával. A Dacia végül nem folytatta az értékesítést, így a haszongépjárművek szegmensében a márka képviselők nélkül maradt.
Ma a Dokker szerepének egy részét a Jogger tölti be, igaz, jelen esetben akár hétüléses személyautóról van szó, ami azt jelenti, hogy csak a személyszállítási igényeket tudja kiszolgálni, a rakomány szállítási igényeket nem.
Nemrég terjedtek el az első képek az interneten a
Dacia Dokker 2025-ről, de egyelőre ez még csak egy digitális terv, a gyártó még nem kommentálta a kiszivárgott híreket. Mindenesetre úgy gondoltuk, hogy érdemes egy pillantást vetni rá, hogy mindenki megismerhesse.
Eszerint a Dokker 2025 egy
modern megjelenésű jármű, különösen a modern hűtőrácsnak, a vékony ívű fényszóróknak és a masszív lökhárítóknak köszönhetően. A tetszetős könnyűfém keréktárcsák, valamint az eredeti lámpák és a „Dacia” feliratú fekete hátsó díszléc megerősíti az átgondolt esztétikát.
Természetesen oldalsó tolóajtót is terveztek a modellre,
a hossza pedig körülbelül 4,5 méterre becsülhető, hogy megküzdhessen az olyan riválisokkal, mint pl. a Renault Kangoo, a Volkswagen Caddy és a Ford Tourneo Connect. A régi Dokker csomagtartója 800 literes volt, itt ez a szám nagy valószínűséggel még nagyobb lesz.
A
motorokat egyértelműen a Dacia személygépkocsi kínálatból venné át a gyártó, mint például a 100 lóerős ECO-G kétüzemanyagú blokkot, a 130 lóerős TCe könnyű hibrid benzinest vagy a 140 lóerős hibrid hajtásláncot. Mindezek megtalálhatók az új Dusterben is. Az új Bigster hajtásláncainak bevonása valószínűleg már túl drágává tenné a Dokkert.
Ha már a költségeknél tartunk,
becsülhető-e az új Dokker árazása? A Kango Van valamivel több mint 18 ezer euróért kapható, így a Dokker teherszállító változatát egyértelműen megpróbálná 15 ezer euró alatt tartani a gyártó.
A Dacia pillanatnyilag nem kommentálta ezeket a híreket és találgatásokat, egy korábbi jármű kiállításon a Dacia elnöke azt mondta, hogy „
egyelőre nem fontolgatjuk a visszatérést a kisteherautó-szegmensbe!”, ami nagyon kár, mert valóban nyereséges új üzletága lehetne a márkának. Sőt, ha a Sandman-hez hasonlóan egy közepes méretű „furgon” lenne, akkor meg vagyunk győződve arról, hogy hihetetlen bevételt termelne a gyártó számára.
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Forrás: Motor1