Dacia Duster 1.2 130 LE lágy-hibrid teszt

2024.04.15
A 2024-es lágy-hibrid Duster a CMF-B platformon sokkal jobban vezethető és kényelmesebb. A sávtartó automatika azonban még nem tökéletes.

Ezt a modellt Dacia Duster-nek hívják, de akár „2024 legjobban várt autójának” is el lehetett volna keresztelni. Valljuk be, azért a Dacia Duster mégis csak jobban hangzik.



A cikkben szereplő 1.2 130 LE lágy hibrid modell tesztjére a spanyolországi Málaga körüli utakon került sor.

Dacia Duster 2024: A jármű kívülről

A méretek nem változtak, minden más igen. A 2024-es Dacia Duster a Renault-csoport CMF-B platformján alapul, ugyanazon, amelyet már a Jogger, a Sandero, de a Clio is használ. Ennek fontos következményei vannak a fedélzeti technológiára és a vezethetőségre, amint azt hamarosan bővebben kifejtjük, valamint a belső tér használhatóságára is.



Ez azonban nem jelenti azt, hogy a stílus változatlan maradt. Messze van tőle. A „dobozosabb”, ahogy manapság mondják, négyzet alakú formák hangsúlyozzák ennek a C-szegmensű SUV-nak a kalandos karakterét, amely tulajdonképpen a 4x4-es változat mintegy 22 centiméteres magasságának köszönhetően ugrásra kész. Ezt mutatják a karosszéria körüli védőburkolatok is, amelyek a Dacia által kitalált, Sparkle nevű anyagból készülnek, s amelynek 20 százaléka újrahasznosított anyagokból származik, nem felületesen festett és karcálló.

Az elején található néhány utalás a jelenlegi Dusterre, amelyet a Dacia logó jellemez, amely az ipszilon szerkezetet magában foglaló lámpacsoportokra terjed ki, s amely a fényszórókban is megtalálható. Az első fényszórókban egyébként LED-es tompított fényszóró van. Végül a kerekek 16 és 18 hüvelyk közöttiek, a kiviteltől függően.

Dacia Duster 2024: A belső tér

Említettük az ipszilont. Vethetünk egy pillantást a szellőzőnyílásokra vagy az ajtólapok szerkezetére. Ez egy visszatérő motívum, amely a Duster 2024 stílusának folytonosságát és általános robusztusságát adja, csakúgy, mint a belső tér összeszereléséhez használt műanyagok. Valójában mind a műszerfal, mind az ajtópanelek tapintása merev, de a legcsekélyebb mértékben sem sugallják az olcsóság érzését. Könyökmagasságban viszont kellemes párnázás található mind az ajtókon, mind a középső karon, ami meglehetősen tágas kabinban helyezkedik el. Valójában nincs probléma a zsebek kiürítésével sem. A váltókar előtt található a telefon vezeték nélküli töltésére alkalmas panel és közvetlenül felette egy másik rekesz, mögötte pedig a dupla pohártartó.



Az Essential belépőburkolat kivételével (amelyet nagyon kevés vásárló választ alapkivitelben) a Dacia Duster 2024 egy 7 hüvelykes digitális műszercsoportot és egy 10,1 hüvelykes központi információs és szórakoztató (infotainment) rendszert tartalmaz. A fedélzeti rendszer grafikáját tekintve rendkívül egyszerű, mindig intuitív, ugyanakkor funkciókban és különféle lehetőségekben gazdag. Van még persze Apple CarPlay és Android Auto tükrözés is kábelek nélkül. A légkondicionálás teljes mértékben fizikai vezérlésű.



A hátsó ülésekre beülve azonnal feltűnik, hogy mennyi hely van a térdnek de főleg a fejnek. Kellemes légies érzés a nagy ablakoknak köszönhetően, a középső alagútban pedig két USB-C aljzat is található. Az egyetlen hátrány a szellőzőnyílások hiánya.

A csomagtartóba benézve a minimális űrtartalom 472 liter. Van egy kihasználható dupla fenék, majd sok kiegészítő, mint például kampók, gyűrűk, 12 V-os aljzat, univerzális YouClip kampók, amelyeket csak a Duster-nél mutattak be, és számos hasznos tartozék, mint például LED-lámpák, kiegészítő kampók, pohártartók, stb.



Dacia Duster 2024: Induljunk el vele

A Dacia Duster most először kapott hibrid meghajtást. A cikkben tesztelt "könnyű" villamosítással lett felszerelve (ami lágy-hibridet jelent), és egy 1,2-es háromhengeres Miller-ciklusú motor található benne láncvezérléssel és egy 48 V-os hibrid modullal, amely indítómotorként és generátorként is működik.

A tárolt energiát teljesen automatikusan, kinetikus visszanyeréssel, egy 0,8 kWh-s akkumulátoron belül kihasználva a villanymotor képes támogatni a benzinmotort minden indítási helyzetben, illetve maximális erőkifejtés esetén, tehermentesítve a háromhengeres motor munkáját.



Így természetesen javul a fogyasztás, de az általános zökkenőmentes használat is. A kimenő teljesítmény 130 LE, az Nm pedig 230. Így a 0-100 km/óra sebességet körülbelül 9 másodperc alatt teszi meg, míg a végsebessége 185 km/óra.

Egy Eco vezetési mód is támogatja a vezetést, amely egyébként mindig nagyon érzékeny, ha szükséges, köszönhetően a hatfokozatú kézi sebességváltó rugalmasságának is, amely csak időnként érezhető enyhén gumisnak a kapcsolásokkor. Végül is egy olyan autóról beszélünk, amely még nem „teljesítette” a 720 km-es teljes futásteljesítményt.



A kormányzás könnyű és nem túl közvetlen, ezért tökéletes az ilyen típusú autókhoz. A szuszpenzió nedvszívó képessége nagyon jó. A 18 hüvelykes felnikkel ellátott összeállítás lehetővé teszi, hogy könnyen „lebegjen” a domborulatokon és bukkanóknál, miközben a legmélyebb egyenetlenségek rázkódásait is elnyeli.

A CMF-B platform a villamosításon túl különféle vezetési segédeszközök alkalmazását is lehetővé teszi. Ide tartozik többek között az automatikus vészfékezés, a határérték túllépésre figyelmeztető útjelzőtábla-felismerés, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a vezetői figyelemfigyelő rendszer és az aktív sávasszisztens. Utóbbi közvetlenül a kormányon avatkozik be, hogy az autót visszahozza a sáv közepére, de a kalibrációja még javítható lenne, mivel nem mindig avatkozik be időben. Végül az eszközök kikapcsolására szolgáló gomb kényelmes, mivel az akusztikus figyelmeztetések hosszú távon bosszantóak lehetnek.



Ezen a tesztvezetésen a Málaga körüli utakon, főként 100 és 120 km/h közötti autópályákon, majd egy csendes külvárosi területen az átlagfogyasztás 6 liter/100 km körül alakult. .

Dacia Duster 2024: Érdekességek

A lágy-hibrid motor összkerékhajtással is kombinálható. Valójában a Duster, amely végül is tiszteli a nevét, arra csábít, hogy egy kicsit durvuljunk vele. Kipróbáltuk egy meglehetősen igényes terepen is, és csodálatosan bírta, köszönhetően a specifikus szögeinek, valamint a fent említett közeli hasmagasságnak, ami 22 cm.



A mechanika mellett megtalálható az elektronikus lejtmeneti sebességszabályozás, ami nagyon jó az alacsony tapadású felületeken, például hóban, sárban, homokban és terepen, a maximális tapadás érdekében.

Dacia Duster 2024: Árak

Az új Duster átlagos európai induló ára 19 700 euró az Eco-G LPG változatért Essential kivitelben, 21 400 eurót kell fizetni az Expression modellért, a Journey és Extreme változatok ára pedig 22 900 euró.



A 130 lóerős, 1,2-es lágy-hibrid ebben a tesztben 22 900 euróról indul Expression kivitelben, és 24 400 euróra emelkedik a Journey and Extreme kivitelek esetében. 4x4-meghajtással az Expression 25 400 euróba, az Extreme pedig 26 900 euróba kerül. Aztán ott van az 1.6-os Hybrid, azaz a full hibrid változat 140 LE-vel: Expression kivitelben 26 400 euróba kerül, a Journey and Extreme esetében pedig 27 900 euróra emelkedik. Az árak természetesen országonként eltérőek lehetnek.

Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:


Forrás: Motor1
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk