Dacia Sandero vs Citroën C3: A megfizethető kisautók összehasonlítása

2024.09.20
A Dacia Sandero kompakt méreteinek és versenyképes árainak köszönhetően évek óta bestseller Európában. Egy filozófia, amely meghatározta a márka sikerét, és amelyet a Citroën C3 is követ, amely minden tekintetben megváltozott az új generációval.



Két olyan kisautóról beszélünk, melyek hosszú utakra is alkalmasak, pont megfelelő technikával, hogy ne terhelje túlságosan a pénztárcánkat. Most egymással szembe állítjuk őket, hogy kiemeljük hasonlóságaikat és különbözőségeiket.



A két jármű külseje

A Dacia Sandero 2020 óta van a piacon, de még mindig modernnek tűnik, különösen a Dacia klasszikus Y-alakú lámpáival ellátott LED-es front-kialakításának köszönhetően. Az új logó bevezetése is fontos szerepet játszott az előlapi dizájn felfrissítésében.



Vizuálisan a Dacia Sandero választható normál változatban vagy Stepway kivitelben is, amely a tetőcsomagtartóval és a karosszérián műanyag védőburkolattal ellátott SUV-ok és crossoverek világát idézi.



A Citroën C3 2024 inkább a külső dizájnnal játszik, amely részben a néhány éve bemutatott Oli Concept hatásának köszönhető. Szögletes karosszéria, gyakorlatilag a talajra merőleges hátsó rész és egy kis crossover megjelenés, ami persze soha nem árthat.

A külső kéttónusú karosszéria- és a tetőszínek választhatóak, az első fényszórók minimalista dizájnnal és C-alakú fényjelzéssel rendelkeznek.

A járművek belseje

Az egyre nagyobb és több képernyő uralta korban a Dacia Sandero alapváltozata teljesen analóg. Az egyetlen képernyő a fedélzeti számítógép. A műszerfal közepén egy kis fedél található, amely nyitott állapotban egy okostelefon tartójaként szolgál, amely Bluetooth-on keresztül csatlakozik az autóhoz a hang, a telefonhívások és a navigáció kezeléséhez.



Röviden: amire szükségünk van, az mindig a zsebünkben van. A jobban felszerelt változatokat viszont 8 hüvelykes érintőképernyővel látták el, amely bár egyszerűen megjeleníthető, de funkciókban gazdag.

Nincs helyhiány, még hátul sem. A hátsó kartámaszban persze nincs klímanyílás, csak 12 voltos konnektor. A csomagtartó rendkívül tágas: űrtartalma 410-1455 liter.

A műanyagok gyakorlatilag mindegyike kemény műanyag, de nem hasonlítható össze a 15 évvel ezelőtti Dacia autók rossz minőségű műanyagaival. A kivitelezés pedig teljesen jó.



A Citroën C3 2024 alapváltozata is minimalista stílust képvisel, mindössze egy okostelefontartóval. A csúcskategóriás változat viszont 10,25 hüvelykes érintőképernyővel rendelkezik. A műszerek digitálisak, sötét felületre vetített egyfajta head-up kijelző formájában.

Hátul a lábtér elfogadható méretű, a vezető és az első utas nem akadályozzák egymást. Az első ülések hátulján mindössze egy 12 voltos aljzat és két kis rekesz található az okostelefonok tárolására. A csomagtartó kisebb, mint a Sandero esetében, minimális űrtartalma 310 liter.

Erőátviteli rendszerek

A Dacia Sandero benzin- és LPG-motorral is kapható, tisztán elektromos hajtás nincs. Az elektromos rajongóknak még várniuk kell a 2027-ben piacra kerülő új Sandero generációra. A teljesítménytartomány 67-től 101 LE-ig terjed, és egy 1,0 literes háromhengeres benzinmotorra korlátozódik a választás. Ha automatát szeretnénk, akkor kaphatunk CVT-t, egy 90 lóerős egységgel együtt.



Az új Citroën C3 viszont 1,2 literes, 100 lóerős benzinmotorral vagy 113 lóerős elektromos változattal, 325 km-es hatótávval kapható. Emellett rendelkezésre áll egy 48 V-os hibrid 136 LE-vel és automata váltóval. Sajnos azonban egyiknek sincs dízel változata.



Árak

Ez mindkét modell igazi erőssége. A Dacia Sandero ára pl. az Autócentrum Szabó Csoport kínálatában 5,5 millió forinttól kezdődik, ugyanitt a Sandero Stepway változatok ára 6,4 millió Ft-tól indul. Az alapfelszereltség része itt minden változatban a sebességtartó automatika, az első USB-port, a hátsó parkolóérzékelők és az automatikus vészfékezés, valamint a Stepway esetében a klímaberendezés is.

A Citroën C3 2024 hivatalos listaára benzines változat esetén Magyarországon jelen sorok írásakor 6,35 millió forintnál kezdődik, de már néha 5,5 millió Ft-os akciók is elérhetőek a kereskedők kínálataiban. Az alapfelszereltség része itt mindenhol a közlekedési tábla felismerés, a tempomat, a tolatásérzékelők és a légkondicionáló.

Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:


Forrás: Motor1 / Daciaforum
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk