Hamarosan érkezik a Dacia Duster új, Cargo változata

2025.09.22
A legújabb Dacia Duster SUV-on alapuló praktikus Cargo kivitelű szállító jármű Angliában már előrendelhető, azonban jóval drágább lett, mint az elődje.



A Dacia nyilvánosságra hozta az új Duster Cargo részleteit. A Duster Cargo egy teljes gyári átalakítás, amelyet a Dacia technikusai a hagyományos SUV-modell átalakításával építettek meg. A standard hároméves, 100 ezer km-es gyártói garancia változatlan marad.



A Duster, mint szállító jármű

A családi SUV-ból Cargo-vá alakítás során a Dacia technikusai a Duster hátsó üléseit sík, tartós anyaggal borított fa padlóra cserélték le.

Egy hálós válaszfal választja el a rakteret az első ülésektől, négy rögzítési ponttal a rakomány biztonságos szállítása érdekében. Teljes hosszúságú, levehető raktérroló is található benne, a fix hátsó ablakok pedig erősen sötétítettek a fokozott biztonság érdekében.



Kívülről a 17 colos gyémántcsiszolt könnyűfém keréktárcsák és az Y alakú LED lámpák az alapfelszereltséghez tartoznak, ami azt jelenti, hogy a Duster Cargo kívülről szinte megkülönböztethetetlen a SUV változattól.

A raktér tetőig ér, és a padló alatti területet kihasználva a Duster Cargo akár 1149 liter hasznos teret is biztosít, 430 kg hasznos teherbírással.

Összehasonlításképpen, az előző generációs Dacia Duster Commercial akár 1603 literes kapacitást is kínált.

Az ügyfelek két benzinmotor közül is választhatnak, kezdve egy 130 lóerős, 1,2 literes mild-hybrid turbóval. Ez összkerékhajtással és hatfokozatú manuális sebességváltóval lett felszerelve.

A Dacia 1,8 literes full hybrid modellje is elérhető, amely erőteljesebb, 155 lóerős teljesítményt kínál.


Magas felszereltségi szint

A Duster Cargo alapfelszereltségéhez tartozik az elektromos ablakemelő, a légkondicionáló, a 7,0 hüvelykes digitális műszerfal és a 10,1 hüvelykes érintőképernyő Apple CarPlay és Android Auto csatlakozással.



Mint a Dacia összes modellje, a Duster Cargo is átfogó biztonsági és vezetéstámogató rendszerek tárházával rendelkezik, beleértve a hat légzsákot, a sebességhatárolóval ellátott sebességtartó automatikát, a sebességfigyelmeztetővel ellátott közlekedési tábla-felismerő rendszert és az intelligens sebességasszisztenst, a hátsó parkolóradarokat, a tolatókamerát, a vezetőfigyelmeztető rendszert, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, a sávtartó asszisztenst, a fejlett vészfékező rendszert, az E-Call vészhívást, a járműdinamikai szabályozást és a hegymeneti elindulássegítőt.

Három külső szín érhető el, kezdve a gleccserfehérrel, amely tökéletes választás a saját festéshez, majd két metálfényezési opcióval – a gyöngyfeketével és az árnyékszürkével.

A gyártó elsőként csak Romániában és az Egyesült Királyságban indította el a rendelések felvételét. A szigetországban az új modell ára 22 995 fonttól (Kb. 11 millió Ft) indul (áfa nélkül) a mild-hibrid 130 4x4 modell esetében. A hibrid 155 modell ára pedig 23 595 fonttól (Kb. 11,2 millió Ft) kezdődik (áfa nélkül). Az első ügyfeleknek várhatóan még az év vége előtt megérkeznek a modellek.

A Dacia elnöke egy korábbi nyilatkozatában azt mondta, szándékukban áll a későbbiekben a Cargo forgalmazását kiterjeszteni az EU területére is, azonban ennek a részletei egyelőre még nem ismertek.

Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:


Forrás: Motoring Research
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk