Hasonlítsuk össze a Renault Symbioz, a Dacia Duster és a Nissan Qashqai modelleket

2024.06.21
A 3-as sorozat összehasonlításának ötlete az új Renault Symbioz világpremierje után született. A kompakt SUV (akkor még titkos) látványát szem előtt tartva a Duster mellett még egy aktuális Nissan Qashqai-t szemeltünk ki az összehasonlításhoz, a vizuális hasonlóságai miatt. Valójában a Symbioz a Qashqai-jal és az új Dacia Dusterrel versenyezhet a jövőben ebben a szegmensben.



Itt az ideje tehát az első virtuális találkozónak. A Renault Symbioz és a Dacia Duster teljesen új dizájnt kapott, a Nissan Qashqai pedig jó okkal átfogó arculatváltáson esett át a közelmúltban. A Symbioz és a Duster a Renault-csoport CMF-B platformját használja, amelyre még a kis Clio is épül. A Dacia azonban egyfajta karcsúsított változatot használ, hogy megfizethető maradjon.

A Qashqai ezzel szemben a csoport nagyobb C/D platformját használja, ezért szorosabb rokonságban áll a Renault Austral-lal és a Nissan X-Trail-lel. Ez a valamivel nagyobb tengelytávon is megmutatkozik, de hosszát tekintve továbbra is közel marad a Symbioz-hoz.

Külső és méretek

Először is nézzük meg profiljában a három kompakt SUV-t, hogy felfedezzük a hasonlóságokat.

A Dacia a rejtett hátsó ajtókilincsekkel, de meredekebb szélvédővel és festetlen műanyag felületekkel rendelkezik a legjellegzetesebb megjelenéssel. Profil tekintetében minden bizonnyal van hasonlóság a Renault és a Nissan között, például az oldalablakok kialakításában. A Symbioz itt a karosszériaszínre festett C-oszlopra támaszkodik, míg a Qashqai azt próbálja erősebben integrálni az ablakvonalba.

Dacia Duster

Nissan Qashqai

Renault Symbioz

A Symbioz és a Qashqai méreteiket tekintve is közelebb állnak egymáshoz; a Duster rövidebb, de valamivel szélesebb. Ebben a tekintetben a Qashqai felülmúlja. A rendszerindítási hangerő viszont nagyjából minden modellnél azonos.

MéretekRenault SymbiozDacia Duster (2024)Nissan Qashqai (2024)
Hossz4,413 mm4,343 mm4,425 mm
Szélesség1,797 mm1,813 mm1,835 mm
Magasság1,575 mm1,661 mm (tetősínekkel együtt)1,625 mm
Tengelytáv2,638 mm2,657 mm2,665 mm
Hasmagasság169 mm217 mm maximumn.a.
Önsúlykb. 1,500 kg1,341 -1,465 kg1,405 - 1,699 kg
Csomagtér mérete492 - 1,582 liter517 - 1,609 liter504 - 1,593 liter


A járművek belseje

Térjünk át a trió belső tereire. A Symbioz hátsó üléspadja hosszában 16 centiméterrel mozgatható, így a hátsó utasok akár 221 milliméter térdtérrel is rendelkezhetnek.

Itt nagyobb függetlenség látható, mint kívülről. A Dacia természetesen több kemény műanyagot használ, míg a Nissan ajtókilincse és ablakemelő gombjai egyetlen egységgé egyesülnek. A Renault legszembetűnőbb különbsége a függőlegesen, középen elhelyezett érintőképernyő. Ami azonnal elvezet minket a következő ponthoz.

Dacia Duster

Nissan Qashqai

Renault Symbioz

Kapcsolódási lehetőségek

A központi függőleges 10,4 hüvelykes érintőképernyő a Renault-ból már jól ismerős. Ezenkívül a 10,3 hüvelykes vezető előtti kijelző a vezetési információkat, köztük a navigációs utasításokat is megjeleníti. A Symbioz Techno verziója már tartalmazza az OpenR Link multimédiás rendszert integrált Google támogatással, amely az Android Automotive 12-re épül.

A Qashqai is integrálta a Google-t. Itt mind a digitális pilótafülke, mind a központi monitor 12,3 hüvelykes. A Duster megmaradt a Google nélkül; ez az egyetlen modell a trióban, amely az alapváltozatban analóg vezérlőkkel rendelkezik. Egyébként itt egy 7 hüvelykes képernyőt néz a vezető, míg a mellette lévő érintőképernyő 10 hüvelykes. A többihez hasonlóan itt is lehetséges a vezeték nélküli okostelefon-tükrözés.

Motorok, hajtásláncok

Az új Nissan Qashqai hajtásláncai változatlanok a ráncfelvarrás előtti modellhez képest. Ez azt jelenti, hogy van egy 1,3 literes turbófeltöltős benzinmotor lágy-hibrid technológiával és 140 vagy 158 lóerős teljesítménnyel (utóbbi Xtronic automata váltóval és összkerékhajtással is rendelhető opcióként), valamint van még az E-Power hajtás, amely egyesíti a tiszta 190 lóerős elektromos hajtást fedélzeti generátorként a benzinmotorral. Ebben az esetben csak az első kerekek kapnak energiát egy fokozatmentes váltón keresztül.

A Renault Symbioz egyelőre csak E-Tech 145 hibrid hajtást kapott, de valószínűleg más "normál" benzinesek is követik majd. Dízel nem várható. A soros és párhuzamos hibrid rendszer kombinációja két villanymotort - egy 36 kW-os villanymotort és egy 18 kW-os nagyfeszültségű indítógenerátort (HSG) - kombinál egy 94 lóerős, 1,6 literes, négyhengeres benzinmotorral, amely egy intelligens motorral párosul, kuplung nélküli több üzemmódú váltóval és 1,2 kWh akkumulátorral.

A Duster Hybrid, az egyetlen automata váltóval szerelt modell a kínálatban, nagyon hasonló, de 140 LE-t ad le. Az összes többi Duster-ben hatfokozatú kézi sebességváltó és turbó-benzinmotor van: ECO-G 100 LE-vel vagy a lágy-hibrid 130 LE-vel. Utóbbi opcionálisan összkerékhajtással is rendelhető. Később reméljük kiderül, hogy a Symbioz 4x4 meghajtással is elérhető lesz-e.

Dacia Duster 2024 Hibrid automata

Árak

A Symbioz ára még nem végleges. A Nissan még nem közölte a Qashqai legújabb árait sem. Eddig az Egyesült Királyságban az árak 27 135 GBP (12,3 ,milló Ft) és 42 060 GBP (19,1 millió Ft) között mozogtak. Valahol ebben a tartományban várható a Symbioz ára is. A Duster lényegesen alacsonyabb áron érhető el: 17 295 GBP (7,8 millió Ft) és 20 295 GBP (9,2 millió Ft) között, felszereltségtől és motortól függően.

Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:


Forrás: Motor1
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk