Hasonlítsuk össze a Renault Symbioz, a Dacia Duster és a Nissan Qashqai modelleket
2024.06.21
A 3-as sorozat összehasonlításának ötlete az új Renault Symbioz világpremierje után született. A kompakt SUV (akkor még titkos) látványát szem előtt tartva a Duster mellett még egy aktuális Nissan Qashqai-t szemeltünk ki az összehasonlításhoz, a vizuális hasonlóságai miatt. Valójában a Symbioz a Qashqai-jal és az új Dacia Dusterrel versenyezhet a jövőben ebben a szegmensben.
Itt az ideje tehát az első virtuális találkozónak. A
Renault Symbioz és a
Dacia Duster teljesen új dizájnt kapott, a
Nissan Qashqai pedig jó okkal átfogó arculatváltáson esett át a közelmúltban. A
Symbioz és a
Duster a Renault-csoport CMF-B platformját használja, amelyre még a kis
Clio is épül. A
Dacia azonban egyfajta karcsúsított változatot használ, hogy megfizethető maradjon.
A
Qashqai ezzel szemben a csoport nagyobb C/D platformját használja, ezért szorosabb rokonságban áll a
Renault Austral-lal és a
Nissan X-Trail-lel. Ez a valamivel nagyobb tengelytávon is megmutatkozik, de hosszát tekintve továbbra is közel marad a
Symbioz-hoz.
Külső és méretek
Először is nézzük meg profiljában a három kompakt SUV-t, hogy felfedezzük a hasonlóságokat.
A
Dacia a rejtett hátsó ajtókilincsekkel, de meredekebb szélvédővel és festetlen műanyag felületekkel rendelkezik a legjellegzetesebb megjelenéssel. Profil tekintetében minden bizonnyal van hasonlóság a
Renault és a
Nissan között, például az oldalablakok kialakításában. A
Symbioz itt a karosszériaszínre festett C-oszlopra támaszkodik, míg a
Qashqai azt próbálja erősebben integrálni az ablakvonalba.
Dacia Duster
Nissan Qashqai
Renault Symbioz
A
Symbioz és a
Qashqai méreteiket tekintve is közelebb állnak egymáshoz; a
Duster rövidebb, de valamivel szélesebb. Ebben a tekintetben a
Qashqai felülmúlja. A rendszerindítási hangerő viszont nagyjából minden modellnél azonos.
Méretek | Renault Symbioz | Dacia Duster (2024) | Nissan Qashqai (2024) |
Hossz | 4,413 mm | 4,343 mm | 4,425 mm |
Szélesség | 1,797 mm | 1,813 mm | 1,835 mm |
Magasság | 1,575 mm | 1,661 mm (tetősínekkel együtt) | 1,625 mm |
Tengelytáv | 2,638 mm | 2,657 mm | 2,665 mm |
Hasmagasság | 169 mm | 217 mm maximum | n.a. |
Önsúly | kb. 1,500 kg | 1,341 -1,465 kg | 1,405 - 1,699 kg |
Csomagtér mérete | 492 - 1,582 liter | 517 - 1,609 liter | 504 - 1,593 liter |
A járművek belseje
Térjünk át a trió belső tereire. A
Symbioz hátsó üléspadja hosszában 16 centiméterrel mozgatható, így a hátsó utasok akár 221 milliméter térdtérrel is rendelkezhetnek.
Itt nagyobb függetlenség látható, mint kívülről. A
Dacia természetesen több kemény műanyagot használ, míg a
Nissan ajtókilincse és ablakemelő gombjai egyetlen egységgé egyesülnek. A
Renault legszembetűnőbb különbsége a függőlegesen, középen elhelyezett érintőképernyő. Ami azonnal elvezet minket a következő ponthoz.
Dacia Duster
Nissan Qashqai
Renault Symbioz
Kapcsolódási lehetőségek
A központi függőleges 10,4 hüvelykes érintőképernyő a
Renault-ból már jól ismerős. Ezenkívül a 10,3 hüvelykes vezető előtti kijelző a vezetési információkat, köztük a navigációs utasításokat is megjeleníti. A
Symbioz Techno verziója már tartalmazza az
OpenR Link multimédiás rendszert integrált Google támogatással, amely az
Android Automotive 12-re épül.
A
Qashqai is integrálta a Google-t. Itt mind a digitális pilótafülke, mind a központi monitor 12,3 hüvelykes. A
Duster megmaradt a Google nélkül; ez az egyetlen modell a trióban, amely az alapváltozatban analóg vezérlőkkel rendelkezik. Egyébként itt egy 7 hüvelykes képernyőt néz a vezető, míg a mellette lévő érintőképernyő 10 hüvelykes. A többihez hasonlóan itt is lehetséges a vezeték nélküli okostelefon-tükrözés.
Motorok, hajtásláncok
Az új
Nissan Qashqai hajtásláncai változatlanok a ráncfelvarrás előtti modellhez képest. Ez azt jelenti, hogy van egy 1,3 literes turbófeltöltős benzinmotor lágy-hibrid technológiával és 140 vagy 158 lóerős teljesítménnyel (utóbbi Xtronic automata váltóval és összkerékhajtással is rendelhető opcióként), valamint van még az E-Power hajtás, amely egyesíti a tiszta 190 lóerős elektromos hajtást fedélzeti generátorként a benzinmotorral. Ebben az esetben csak az első kerekek kapnak energiát egy fokozatmentes váltón keresztül.
A
Renault Symbioz egyelőre csak E-Tech 145 hibrid hajtást kapott, de valószínűleg más "normál" benzinesek is követik majd. Dízel nem várható. A soros és párhuzamos hibrid rendszer kombinációja két villanymotort - egy 36 kW-os villanymotort és egy 18 kW-os nagyfeszültségű indítógenerátort (HSG) - kombinál egy 94 lóerős, 1,6 literes, négyhengeres benzinmotorral, amely egy intelligens motorral párosul, kuplung nélküli több üzemmódú váltóval és 1,2 kWh akkumulátorral.
A
Duster Hybrid, az egyetlen automata váltóval szerelt modell a kínálatban, nagyon hasonló, de 140 LE-t ad le. Az összes többi
Duster-ben hatfokozatú kézi sebességváltó és turbó-benzinmotor van: ECO-G 100 LE-vel vagy a lágy-hibrid 130 LE-vel. Utóbbi opcionálisan összkerékhajtással is rendelhető. Később reméljük kiderül, hogy a
Symbioz 4x4 meghajtással is elérhető lesz-e.
Dacia Duster 2024 Hibrid automata
Árak
A
Symbioz ára még nem végleges. A
Nissan még nem közölte a
Qashqai legújabb árait sem. Eddig az Egyesült Királyságban az árak 27 135 GBP (12,3 ,milló Ft) és 42 060 GBP (19,1 millió Ft) között mozogtak. Valahol ebben a tartományban várható a
Symbioz ára is. A
Duster lényegesen alacsonyabb áron érhető el: 17 295 GBP (7,8 millió Ft) és 20 295 GBP (9,2 millió Ft) között, felszereltségtől és motortól függően.
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Forrás: Motor1