Hosszú távú teszt: A vidéki kirándulásoktól a lánybúcsúkig – A Dacia Duster tényleg mindenre képes
2025.07.25
Három hónapja élünk a Dacia Dusterünkkel, és nagyon megszerettük ezt az olcsó és vidám SUV-ot. Jó hír a vicces formájú felfújható játékok, szívószálak és poharak rajongóinak: A múlt hónapban a menyasszonyom barátnői nem kis szatyrokkal érkeztek a lánybúcsújára szervezett bulira...
Elismerem, hogy nem ilyen bemutatkozásra számítana az ember, amikor egy olcsó SUV-ról szóló tesztet olvas, de a kapcsolódó repülőtéri kiruccanások fantasztikus lehetőséget adtak arra, hogy
próbára tegyük a Dacia Duster csomagtartóját. Így van, míg a legtöbb tesztvezető klisés kifejezéseket, például golfütőket, strandlabdákat vagy télen szánkót használ a csomagtartó méretének meghatározásához, nálunk ez fallikus formájú tárgyakkal teli bőröndökkel történt.
Ahogy az várható volt, a poggyászok nem tudták felvenni a versenyt a Daciával, amelynek csomagtere
négy meglehetősen nehéz és méretes bőröndöt képes volt elnyelni anélkül, hogy megizzadtam volna. Sőt, még egy ötödik nagyobb csomag, egy kisebb láda is elfért az egésznek a tetején, különösebb fejfájás nélkül. Lenyűgöző teljesítmény volt, de semmiképpen sem meglepő, tekintve, hogy
a Duster milyen megbízható és sokoldalú autónak bizonyult az elmúlt hetekben, vagy inkább hónapokban.
A menyasszonyomért, de legfőképpen a barátnőiért megtett reptéri út az egyike volt azoknak az éjjeli gatwicki utaknak, amelyektől mindenki retteg. Hajnali 1-kor tettem meg a 120 kilométeres utat Gatwick-re, ahol elkerülhetetlenül 150 kemény fontot kellett kifizetnem azért, hogy öt percre leparkoljam az autómat a reptéri kijárathoz legközelebb eső parkolóban, s ahol egyszerűen telepakolhattam a csomagtartót. A Duster-rel azonban az élmény sokkal kellemesebb volt, mint amilyen egyébként lehetett volna.
Az éjszaka közepén, amikor az autópályák nagyrészt kihaltak, a Dacia gyorsan és kényelmesen falta a kilométereket. Persze, az utazás talán nem a világ legkifinomultabbja, és az általános élmény talán egy kicsit csendesebb is lehetne, de
az áráért a Duster valóban kiemelkedő. Az autópályáról letérve, sötét, kanyargós vidéki utakra hajtva a SUV ugyanolyan jól teljesített, magas vezetési pozíciója jó kilátást biztosít még a legnehezebb útvonalakon is.
Körülbelül három hónapja van meg ez a Dusterem, és mostanra a konstrukció minőségével kapcsolatos problémáknak illene felszínre kerülniük. A múltbeli Daciáknál ez talán aggodalomra adott okot, de ezzel
a legújabb Dusterrel örömmel jelenthetem, hogy nem voltak komolyabb problémák. Minden hihetetlenül jól összerakottnak tűnik, és szerencsére semmi sem kezdett leesni, nyikorogni vagy általánosságban elromlani. Igen, van néhány karcos műanyag és olcsó anyagok benne, de ezt elfogadja az ember, amikor ilyen árú autót vezet, feltéve, hogy amije van, az jól bírja, ami itt mindenképpen igaz.
Az egyetlen apró panaszom az autóval kapcsolatban a forróbb nyári hónapok felé közeledve
a légkondicionálóval volt kapcsolatos, amire azt kell mondjam, hogy az
alacsonyabb hőmérésékleti beállításoknál elég vacakul működik. Ez azt jelenti, hogy fel kell tekerni a ventilátorokat, amelyek – mint kiderült – annyira hangosak, hogy még egy csapat izgatott, lánybúcsúra igyekvő hölgy hangját is elnyomhatják…
A közelgő esküvőm valószínűleg újra próbára fogja tenni a Duster csomagtartóját, mivel tucatnyi dobozt, ruhát, kosztümöt és tortát kell majd a helyszínre szállítani. Nem mondanám, hogy ez a legizgalmasabb dolog a nagy napomon, de mindenképpen bekerül szerintem a TOP 10-be! Egy rövid nászút és néhány további külföldi kirándulás azt jelenti majd, hogy a Dacia a következő hetekben talán nem fog nagyon sok kilométert megtenni, ami kár, mert eddig valóban bizonyította, hogy
minden alkalomra jó partner.
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Forrás: Express and Star