Itt van minden, amit egy Dacia Jogger-ről tudni szeretnél
2025.04.10
A Dacia Jogger az egyik legolcsóbb választás, ha egy hétüléses új autót szeretnél vásárolni.
Ha ma a legolcsóbb hétüléses autót keresed, akkor megtaláltad! A Dacia Jogger azonban sokkal többről szól, mint pusztán az utasszállításról, mert ez egy
rendkívül praktikus kombi, amely sokoldalúságot és alacsony üzemeltetési költségeket kínál, és az már csak hab a tortán, hogy van egy
harmadik üléssor is az utastérben.
Természetesen nincs benne semmiféle divatos technológia és a dizájn se szárnyal, de ez a megközelítés sem tett rosszat a Dacia többi modelljével szemben. Nagyon jól elrejtették a spórolás gyökereit – és azok is csak az utastér kevésbé szembetűnő helyein használt anyagok minőségén látszanak igazán –, miközben a takarékos benzines és hibrid hajtásláncok kínálata
elegendő teljesítményt nyújt a családi utazásokhoz.
A Dacia Joggerről általánosságban
Ha a Dacia Joggernek ismerős a külseje, az csak azért lehet, mert az első ajtóktól kezdve az összes karosszéria elem
megosztott a Sandero szuperminivel. Ugyanazt a futóművet használja, mint a ferdehátú, de a Jogger hosszabb tengelytávval rendelkezik, megemelt tetővel és meghosszabbított hátsóval egészíti ki a kombi, a crossover és az MPV közötti megjelenést.
Ellentétben a pickup vagy SUV alapú hétüléses modellekkel, amelyeknek általában oldalsó tolóajtói vannak, a Jogger megtartotta a hagyományos ajtókat, míg hátul egy kombi stílusú,
felső csuklós csomagtérajtó található. Belül egy hétüléses kabint találunk, a csomagtartóban egy pár kivehető székkel, így
választhatunk a 7 utas szállítása, vagy a nagyobb térfogatú cuccok szállítása között.
Használtat, vagy újat vegyünk?
A felszereltségi szintek az Essential modellel indulnak, amelynek ára már 8 millió Ft alatt alatt kezdődik, és kizárólag az 1.0 TCe (Eco-G 100 LPG benzin-gáz üzemmód) hajtáslánccal vásárolhatóü meg. Ez a felszereltségi szint nehezen beszerezhető, mivel a legolcsóbb, így óriási rá az érdeklődés.
Körülbelül
8,3-8,5 millió forintért viszont már elvihetünk egy Expression felszerelési szintű modellt, amely már további hasznos technológiát és luxust nyújt a vásárlók számára, míg a csúcskategóriás Extreme változat is elérhető
9 millió Ft alatt.
Ha a
Jogger Hybrid változatot keressük, akkor az
kizárólag csak Expression és Extreme kivitelben érhető el, áruk viszont már átlépi a 10 millió forintot.
A Jogger 2022-ben jelent meg, így a használt autó piacon még nem túl sok példányt találhatunk, amit viszont hirdetnek, ott a 2022. tavaszi modellek már általában 6 millió Ft alatt elérhetőek, a 2023-as modellek 6-7 millió Ft között, a 2024-es modellek pedig általában 7 millió FT felett vásárolhatóak meg. Ezek az árak természetesen mind a benzines modellekre érvényesek, nem a hibrid változatokra.
Teljesítmény és vezetési élmény
Az 1.0 TCe (a 110 LE-s változat, nem az LPG-s) szerény teljesítményt nyújt, míg a hibrid a képességek jó eloszlását biztosítja.
A Dacia Jogger két motorváltozata megfelel az autó karakterének. Az 1,0 TCe turbós benzines a Dacia és a Renault birodalmából máshonnan is ismert egység, itt 110 lóerőre és 200 Nm nyomatékra hangolják. Ismerős háromhengeres motorblokkja, amely még akkor is sportos hangzást ad, ha a teljesítménye a legjobb esetben csak szerény, bár a turbófeltöltő pörgése után egyértelműen nő a tempó. Azt azonban kijelenthetjük, hogy
nem ad elég nyomatékot ahhoz, hogy túlterheljük vele az első gumikat.
A hatfokozatú kézi váltó elég ésszerű váltást kapott, bár van itt egy kis bizonytalanság, amit például a Volkswagen-csoport kézi vezérlésű modelljeinél nem tapasztalhatunk.
Az
1.6-os hibrid hajtásláncot tekintve ez már automata sebességváltóval és két elektromos motorral rendelkezik. Ugyanaz a rendszer, mint a Renault Clióban és a Dacia Dusterben, és itt 141 lóerőt és 353 Nm nyomatékot produkál. Az elrendezés szerint az egyik villanymotor indító-generátorként működik, míg a másik a benzinmotort támogatja.
A mindennapi használat során a villanymotor kitölti a teljesítménysávot, amikor a motor felpörög, és ez azt jelenti, hogy a hajtáslánc megfelelő reakciókat ad. Nincs olyan magas fordulatszám, mint más hibrideknél, például a Toyota Yarisnál, mert úgy tűnik, hogy
a hajtáslánc előnyben részesíti az elektromos hajtást a rendszer benzines részével szemben.
Hatékony a beállítás gyorsításkor, de kicsit
bonyolultabb állandó és stabil sebességet tartani. Úgy tűnik, hogy a rendszer folyamatosan szeretne váltani az elektromos és a benzines üzemmód között, ezért folyamatosan a gázon állít a lendület fenntartása érdekében, ami kissé frusztráló lehet.
Teljesítmény, 0-100 km gyorsulás és végsebesség
Az 1,0 TCe turbós benzines meglehetősen hagyományos egység, és a
11,2 másodperces 0-100 km/h sebességre gyorsulásról nem lehet sok jót írni. Ha rendszeresen fogsz utasokat szállítani, előfordulhat, hogy a motor nehezen tud megbirkózni a sok emberrel a fedélzeten. Ha el tudod ezt érni, akkor 180 km/órás végsebesség áll a rendelkezésedre.
Az 1.6 Hybrid modell már sokkal élénkebb, 10,1 másodperces 0-100 km/h-s sebesség eléréssel. A kezdeti gyorsulás gyorsabb, mivel az elektromos motor energiát ad, míg ez kissé lelassul, amikor a benzinmotor átveszi az irányítást. Meglepő módon a hibrid végsebessége alacsonyabb, mint a Tce modellé, 172 km/h.
Városi vezetés, láthatóság és parkolás
A Jogger egy hétüléseshez képest viszonylag kompakt, hosszú, keskeny karosszériával, ahol a legtöbb egyéb lehetőség széles. Ez azt jelenti, hogy alacsony sebességnél ugyanolyan könnyen manőverezhető, mint a Dacia Sandero, és a könnyű kormányzás is segít a kis hézagokon való áthatolásban. Kicsit hosszabb ideig kell megbirkózni vele, de
a hátsó parkolóérzékelők minden autóban alapfelszereltségnek számítanak, így ez csökkenti a tolatás nehézségeit.
A Hibrid változat csak kis akkumulátorral rendelkezik, így gyorsításkor nem működik túl sokáig elektromos meghajtással, de van egy B üzemmód, amely lehetővé teszi az energia visszanyerését megálláskor. Ez azért hasznos, mert maga a fékpedál kissé összeegyeztethetetlen ezzel a funkcióval, ezért
jobb, ha B módot használunk, és amennyire csak lehet, szabadon gurulunk.
A Jogger minden változata 16 colos kerekekkel érkezik – csak az Extreme felszereltséghez készült könnyűfém felni –, így városi sebesség mellett is kényelmes az utazás.
Városi vezetés
Menj gyorsabban, és egyértelművé válik számodra, hogy a Jogger a kényelemre lett tervezve. Az utazás rugalmas és pihentető marad, míg a kezelőszervek megfelelő egyensúlyt biztosítanak.
A kanyarokban kissé megdőlhet a karosszéria, de semmi olyan dolog nem tapasztalható, ami felzaklatná az utasokat.
A hibrid változat sokkal ütősebb, és 70 km/h-s sebesség felett a benzinmotor veszi át az elsődleges energiaforrást. Az egyetlen jele annak, hogy működik, egy halk zümmögés a motorháztető alól, mert nincs sönt a sebességváltóban, amikor átkapcsolunk. És még akkor is, ha erősebben gyorsítunk, a motor viszonylag finoman muzsikál.
Autópályán történő vezetés = hosszú távú kényelem
Nagyobb sebességnél
az 1.0 TCe tökéletesen megbirkózik a forgalommal való lépéstartással, bár a teljes terhelés a fedélzeten valószínűleg nehézkes lesz, ha az út meredek. Valamivel nagyobb az út- és szélzaj az autópályán, ami talán annak a jele, hogy a Dacia csökkentette a költségeket, itt kevesebb hangtompítót szereltek fel, mint a drágább modellekben.
A hibrid ebben az esetben is egy sokkal jobb választás a gyorsabb tempók esetében, bár javasoljuk, hogy
aktiváld az alapfelszereltségű sebességtartó automatikát, hogy az autó hosszabb utakon is tarthassa a sebességet – a jobb lábunk valószínűleg fájni fog attól, ha tartósan próbáljuk nyomni egy bizonyos szögben a gázpedált, hogy folyamatosan tartani tudjuk az adott sebességet.
Szakértői vélemény a vezetési élményről
”
A Jogger egyik vonzó tulajdonsága, hogy olyan érzés vezetni, mint egy szuperminit. Lehet, hogy egyeseket jobban megfélemlítenek a nagyobb furgonból készült személyszállítók méretük és dobozos arányaik miatt, de a Dacia esetében nincs ilyen probléma." –
mondta Dean Gibson, vezető közúti jármű teszter egy hétüléses Joggert vezetve.
Károsanyag kibocsátás és üzemeltetési költségek
Az alacsony listaárak jó kiindulási alapot jelentenek, míg a hajtásláncok alacsony üzemeltetési költséget biztosítanak
A 8-9 millió Ft közötrti induló listaárak, amelyek még akkor is alig érnék el a 10 millió forintot, ha minden elképzelhető opciót beszereltetnénk, azt mutatják, hogy a Dacia Jogger komoly ár-érték arányt kínál. És ez az értékmutató folytatódik, miután megkaptuk a kulcsokat.
A Jogger-kínálat leggazdaságosabb modellje az 1,6-os Hybrid Expression kivitel, amely állítólagos WLTP legjobbja 4,7-4,8 liter vegyes fogyasztással rendelkezik. Összehasonlításképpen, az 1,0 TCe Essential ECO-G LPG benzin-gáz hajtásláncú modell fogyasztása az 5 személyes változatban 6 liter körül, míg a TCE 110 LE-s 7 személyes változatban ugyancsak 6 liter körül alakul.
A Jogger legtöbb változata 50 literes üzemanyagtartállyal érkezik, kivéve az LPG változatok, ahol a tartály 40 literes. Így az 1.0 TCe-ben több mint 800 km, a hibrid esetében pedig majdnem 1000 km hatótávolság lehetséges, ha a hivatalos adatokkal megegyezik. Amikor a TCe és a hibrid modelleket is teszteltük, közel kerültünk a hivatalos adatokhoz, így ez teljesen kivitelezhető.
Az üzleti felhasználók számára
előnyös lehet a hibrid modell alacsonyabb károsanyag-kibocsátása, mint a TCe modelleké. Utóbbiakat 127-130 g/km-en jegyzik, míg a hibrid modellek 105-107 g/km értékkel rendelkeznek.
Külső és belső, design és technológia
A kabin inkább a funkciót követi, mint a formát, de képesnek kell lennie a családi életben való helytállásra
A Jogger külsején nem látszik semmi értelmetlen, bár a magasabb specifikációjú autókat az off-road ihlette műanyag burkolatok és csúszólemezek fokozzák. Az Extreme modell is előnyös a réz színű részletekben, bár úgy gondoljuk, hogy a Cuprának lehet mondanivalója erről a dizájnról.
Az utastér hasonló stílust követ, egyszerű elrendezésével a klíma- és infotainment kezelőszervek logikus elrendezése érdekében figyelmen kívül hagyja a feltűnő tervezési megoldásokat. A külsőhöz hasonlóan a csúcskategóriás Extreme modellek is tartalmaznak néhány jellegzetes részletet, de összességében ez egy meglehetősen egyszerű kialakítású modell.
A műszerfal elrendezése praktikus és felhasználóbarát, az érintőképernyős rendszer helyett a fűtés és a légkondi forgatható vezérlő gombokat kapott. Az egyik különbség a benzines és a hibrid Joggerek között a tárcsákban van. A TCe autók alapszintű analóg számlapkészletet kapnak; A hibridek hét hüvelykes digitális kijelzővel rendelkeznek, ez a kijelző típus a hatékonysággal kapcsolatos információkat jeleníti meg, beleértve a kerekek, a motor, az akkumulátor és a motor közötti erőáramlást. Nem annyira testreszabható, mint néhány más modell esetében, de a grafika rendkívül szép és éles.
Anyagok és minőség
Rengeteg kemény szürke műanyag van a jármű belsejében, de ez összhangban van a Jogger furgonos MPV kortársaival. A műszerfalat azonban puha műanyag tetővel és szövetbetétekkel egészítették ki, hogy növeljék az utastér vonzerejét. Minden modell szövet kárpitozással rendelkezik, az Extreme díszítéshez pedig előkelő felületet kapott, hogy kiemelkedjen a társai közül.
Infotainment rendszer, műholdas navigáció
A Jogger alapváltozata és a másik két változat között határozott különbség van, mert az Essential trim pontosan azt csinálja, amit mond, hiszen manapság a legalapvetőbb dolgok közé tartozik már a DAB-rádió és a Bluetooth is, mindössze két hangszóró került elöl beépítésre és egy okostelefon-tartót is találhatunk a műszerfalon, hogy a saját eszközünket egyszerűen rögzíthessük.
Ez egy ügyes megoldás azok számára, akik pénztárcakímélőek, de
az Expression változatot választva már nyolc hüvelykes érintőképernyőt találunk telefontükrözéssel USB-n keresztül, valamint négy hangszórót az utastérben. Az Extreme változatban már navigációt, valamint vezeték nélküli telefon tükrözést és hat hangszórós sztereót is hozzáadtak. Ezen kívül a Renault kisteherautóiból kölcsönzött telefonbölcsőt is felszereltek, így továbbra is a kijelzőre szerelve tarthatjuk a készüléket.
Az infotainment rendszer picit fapados, ennek ellenére elég jól működik. A képernyő hat részre lett felosztva a kulcsfontosságú funkciókhoz, bár ezek
nem mindig reagálnak azonnal, és alkalmanként kétszer is meg kell koppintani egy almenü megnyitásához. Az egyik kritikánk az, hogy a képernyő nem állítja be automatikusan a fényerőt, és manuálisan kell folyamatosan beállítani nappali vagy éjszakai üzemmódhoz.
Csomagtér és praktikum
A hétüléses elrendezés sokoldalúságot kínál, az opciós csomagok pedig segítenek a lehető legtöbbet kihozni a rendelkezésre álló helyből
A Jogger úgy néz ki, mint egy Sandero szupermini, amelyet kifeszítettek és kissé magasabbra állítottak, hogy kombi autóvá alakítsák, és az eredmény az, hogy rengeteg hely lett benne. A hétüléses elrendezés sokoldalúbbá teszi, bár ha nincs szükségünk a leghátsó sorra, teljesen kivehetjük ezeket az üléseket, és tágas ötülésessé varázsolhatjuk a Joggert.
Méretek
Állítsuk a Joggert egy Sandero mellé, és látni fogjuk, hogy ugyanolyan szélesek, de az előbbi közel fél méterrel hosszabb, a tengelytávja pedig közel 30 cm-rel hosszabb (2897-2589 mm). Magasabb tetővel is rendelkezik, hogy nagyobb legyen a fejtér hátul.
Nem sok más hasonló arányú autó van, a legközvetlenebb riválisok között, legyen az dobozos furgon alapú, vagy tolóajtós MPV.
Vezetési pozíció, ülések és hely elöl
Elöl az elrendezés megegyezik a Sanderoéval, így elegendő ülésállítás áll rendelkezésre a legtöbb sofőr számára, hogy kényelmesen érezze magát. Az ülés magasságállítása is tökéletes, amelyet nem mindig kínálnak ezen az áron.
A szabad tér elől megfelelő méretű, bár az Essential modellnél csak az első ülések között van egy nyitott tálca a jobb felszereltségű autókon található kartámasz helyett. Ez magas és szögletes, míg előtte iker hatszögletű pohártartó található, valamint van egy tálca a váltókar előtt. A kesztyűtartó és az ajtótárolók is mélyek.
Ülések és hely hátul
A középső sorban a hely rendben van, bár a háromsoros ülések kissé szűkek lehetnek. Ennek az az oka, hogy a Jogger ugyanolyan széles, mint egy Sandero, de a hosszabb tengelytáv és a magasabb tető azt jelenti, hogy több fej- és lábtér áll rendelkezésre. Maguk az ülések magasabbra vannak állítva, mint az elsők, így magasabban ülhetünk, de a Jogger kissé ferde helyzete azt jelenti, hogy a magasabb utasok nem a szélvédőn keresztül néznek ki, hanem az autó burkolatát látják. A nagy oldalablakok ezt pótolják. Két USB-aljzat és ésszerű ajtórekesz is rendelkezésre áll, míg az opcionális tárolócsomag részeként tálcaasztalok szériaként az Extreme változatban rendelkezésre állnak, a többi változathoz nem rendelhetőek.
A leghátsó sorhoz való hozzáférés viszont kissé szűk. Meg kell vele küzdeni, hogy hátra jussunk. A hátsó ülések a helyükön rögzítve vannak, a hely pedig összességében megfelelő, csak a magasabb utasok térdtere igen korlátozott. A tárolóban van néhány pohártartó, valamint van egy USB-port, egy 12 voltos aljzat és a szellőzés érdekében kihajtható hátsó ablakok.
Csomagtartó
Mind a hét üléssel a Dacia 212 literes csomgatartó űrtartalommal rendelkezik, ami egy bevásárláskor max. pár szatyorhoz éppen elegendő. A hátsó ülések lehajtva viszont már 699 literes helyet biztosítanak, vagy teljesen eltávolítva 820 literre bővíthető, ami
két és félszer nagyobb, mint a Sandero csomagtartója.
Lehajtott hátsó ülésekkel a Jogger 2000 liter körüli teret ad. A csomagtérhez való hozzáférés rendben van, bár a magasabb felhasználók beverhetik a fejüket a csomagtér zárjába, amikor a csomagtérajtó nyitva van.
Szakértői vélemény a praktikumról
"
Ha Ön kalandvágyó típus, akkor a Dacia kínálja a kb. 850 ezer Ft értékű Sleep Pack csomagot, amely a Jogger hátulját hálószobává varázsolja. Ha több helyet szeretne, a kb. 1 millió Ft értékű Sleep Pack Plus csomagtérajtó sátrat ad a megfelelő szabadtéri élethez." -
mondta Dean Gibson, vezető közúti jármű teszter egy hétüléses Jogger vezetése közben.
Megbízhatóság és biztonság
Az egycsillagos Euro NCAP minősítés nem valami nagy bizalmat ad. A Jogger ugyanis
csak egy csillagos Euro NCAP-besorolást kapott, de mielőtt azt gondolná, hogy ez egy veszélyes autó a család számára, ezt összefüggésben kell megvizsgálnia. Először is, az autót valójában nem tesztelte az Euro NCAP, hanem az egycsillagos értékelés a mechanikailag azonos Sandero Stepway 2021-ben szerzett kétcsillagos pontszámának átültetése. A Joggernél egy csillagot levontak, mert
a leghátsó sorban nincs biztonsági öv-emlékeztető, míg az értékelés a csúcstechnológiás biztonsági felszerelés hiányát is jelzi.
A Dacia az NCAP teszt óta frissítette a biztonsági berendezéseket: most már van közlekedési tábla-felismerés, sávelhagyásra figyelmeztetés és sávtartást segítő rendszer, de van autonóm vészfékezés és vezető éberség figyelő is. A holttérfigyelő nem széria, csomagban vásárolható meg, az elektromos kézifék pedig a hibrid modelleken széria, az ECO-G és TCe 110 csomagban pedig rendelhető.
Melyiket érdemes megvásárolni?
A legjobb vétel egyértelműen a Dacia Jogger 1.6 Hybrid Extreme változat. Ilyen alacsony árak mellett egyértelműen a csúcsmodellt választjuk. Mindemellett pedig ezen belül is
a hibrid a legjobb választás., mert jobb menettulajdonságot és üzemanyag-fogyasztást is kínál a TCe verzióhoz képest.
A Dacia 5 év vagy 100 ezer km garanciát vállal a Joggerre, a Dacia G+ garancia csomag pedig lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy akár hét évre vagy 200 ezer km-re is meghosszabbítsuk a garanciát a márkakereskedőnknél. A hibrid változat akkumulátora esetében a garancia nyolc évre vagy 150 ezer km-re vonatkozik, de a kapacitás 63 százalékos leromlási határa nagyobb, mint a legtöbb gyártóé, akik többnyire 70 százalékra fedik le a csomagot.
+1 Év Extra Autócentrum Szabó Garancia
Ha ezt a modellt az
Autócentrum Szabó Csoportnál vásároljuk meg, azonnal élvezhetjük a +1 év extra garancia előnyeit is!* Ez a kiegészítő garancia meghosszabbítja a jármű biztonságát, így tovább élvezhetjük a gondtalan autózást, váratlan kiadások nélkül.
A Joggernek évente vagy 30 ezer kilométerenként van szüksége karbantartásra, attól függően, hogy melyik következik be előbb.
Alternatívák
A Dacia Joggernek nincs közvetlen alternatívája –
egyetlen másik hétüléses új autónak sem ilyen alacsony az ára, ezért olyan használt autót kell választanunk, amely megfelel ennek az értéknek. Az új autók piacán csak a pickup vagy SUV alapú MPV-k, például a mechanikailag azonos Ford Tourneo Connect és a Volkswagen Caddy, valamint a Citroen Berlingo és a Fiat, Peugeot, Opel és Toyota modellek közelítik ezt meg. Ezek egy része dízelmotorral érkezik, amely vonzó lehet az autósok számára, ha sok kilométert tesznek meg vele havonta, míg a Fordot már plug-in hibrid technológiával is kínálják, és a Citroen és társai egy része már teljesen elektromos kivitelben is elérhetőek.
*
FIGYELEM! A feltüntetett extra Autócentrum Szabó Garancia ajánlat kizárólag 2025.01.01-től megkötött új gépjárművekre kötött vevőszerződések esetén vehető igénybe, és egyedi megállapodás megkötése szükséges hozzá. Az ajánlat visszavonásig érvényes! A kilométer korlátozás megegyezik a gyári garancia kilométer korlátozásával, kivéve a Renault és a Fiat kishaszongépjárműveknél, ahol 100.000 km korlátozás érvényes. Ford, Suzuki, Fiat, Fiat Professional, Abarth, Jeep, Alfa Romeo, Nissan, Renault, Dacia, Honda és Piaggio Commercial modellek esetén az extra Autócentrum Szabó Garancia ideje a gyári garanciát követően +1 év időtartamra vonatkozik. A tájékoztatás nem teljes körű, további részletek és feltételek felől érdeklődj az Autócentrum Szabó Csoport márkakereskedéseiben!
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Forrás: Motor1