Már akár 10 millió forint alatti áron is elérhető az új Dacia Bigster
2025.03.15
Négy évvel azután, hogy első pillantást vethettünk a Dacia Bigsterre – akkor még csak koncepció formájában, a márka új SUV-ja végre megérkezett, és a rendelések felvétele is elindult a hazai márkakereskedésekben.
A Bigster szállításai a tavasz végén kezdődnek, de van olyan változat, amely csak a nyár végén fog megérkezni. Három hajtáslánc közül is választhatunk, és egyes modellek 4x4-es (terepjáró) változatban is rendelhetőek.
Annak ellenére, hogy a
Bigster a Dacia kínálatának csúcsmodellje lett, az ára nem ezt a tendenciát követi.
A belépő szintű
Essential ára
10 millió forint körül, az
Expression ára pedig
10,5 millió forinttól kezdődik, és még a csúcskategóriás
full-hibrid változat ára is kevesebb, mint
13,5 millió forint – ami azt jelenti, hogy bőven jobb ajánlat, mint egy hasonló kategóriás
Nissan Qashqai, ami kb 15 millió forintba kerül ma Magyarországon.
Azt is kimondhatjuk, hogy
a Bigster kevesebbe kerül, mint számos más kulcsfontosságú rivális, mint például a
Kia Sportage, vagy egy
Ford Kuga, és ezt annak a tükrében érdemes kiemelni, hogy ez a Dacia eddigi legnagyobb és legdrágább modellje.
Az
Expression modellek 10,1 colos központi érintőképernyővel, vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto csatlakoztatással, hét colos digitális műszercsoporttal, kétzónás légkondicionálóval, 40:20:40 arányban osztott hátsó ülésekkel, első és hátsó parkolóérzékelővel, tolatókamerával, 17 colos gyémántcsiszolt felnikkel érkeznek.
Emellett
rengeteg biztonsági funkciót is találhatunk a modellben, mint például a sebesség érzékelővel ellátott közlekedési tábla felismerés, a sebességtartó automatika, a sávváltásra figyelmeztető jelzés, a sávtartó asszisztens, a vezetői éberség figyelése, a fejlett vészfékezés és a segélyhívó rendszer.
A
Journey modellek lágy-hibrid változatban már
11,2 millió forinttól elérhetőek, ezek már 19 colos felnikkel, 10,1 colos műszercsoporttal, motoros csomagtérajtóval, fűtött kormánykerékkel, fűthető első ülésekkel, különböző színű üléskárpitokkal, vezeték nélküli okostelefon-töltéssel, távolsági fényszóró asszisztenssel és elektromosan állítható külső tükrökkel vásárolhatóak meg.
Az
Extreme specifikáció, is elérhető már
11,3 millió forinttól, ez a modell inkább a szabadidő kedvelőinek készült. Legtöbbször ugyanazt a készletet tartalmazza, amiben 18 colos könnyűfém keréktárcsák, moduláris tetőrudak, mosható üléskárpitok, gumis padlószőnyegek, valamint panorámatető és barna réz díszítőelemek is találhatóak.
A felső két felszereltségi szint már kéttónusú fekete tetővel rendelkezik, kontrasztban azzal a
hat festési színnel, amely a kínálatban szerepel, beleértve az
Indigo Blue-t, amely kizárólag a Bigsteren érhető el.
A motorpaletta a TCe 140-nel indul: ez egy 1,2 literes, háromhengeres turbófeltöltős benzinmotor, 48 V-os lágy-hibrid technológiával és hatfokozatú kézi sebességváltóval. 138 lóerőt és 230 Nm forgatónyomatékot produkál – ez 10 másodpercnél rövidebb idő alatt felgyorsítja a kocsit 0-ról 100 km/h-ra.
A
TCe 130 4x4 ugyanazt a lágy-hibrid benzinmotort tartalmazza, de 128 lóerővel, viszont négykerék-hajtással. Itt
5 vezetési mód is van a különböző terepekhez: Auto, Eco, Off-Road, Sár/homok és hó. Ez a motorváltozat csak
Expression és
Extreme kivitelben rendelhető, és valamivel több, mint 1 millió forinttal többe kerül, mint a normál motor.
Végül rendelhető még a
Hybrid 155 hajtáslánc is – ami
11,8 millió forinttól indul Expression felszerelésű változatban. Ez egy 1,8 literes négyhengeres benzinmotort kombinál egy hatfokozatú automata sebességváltóval, amely egy egységben működik a fő villanymotorral, egy külön indítógenerátorral és egy 1,4 kWh-s akkumulátorral.
A kombinált teljesítmény itt már 153 lóerő, míg az e-motor akár 205 Nm nyomatékot is biztosít.
A Dacia szerint a Bigster Hybrid modellt a városokban 80 %-ban tisztán elektromos meghajtással használhatjuk.
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Források: Auto Express, Autócentrum Szabó Csoport