Megérkeztek az első lesifotók az új Dacia Sandero-ról
2025.03.21
A szerény szupermini átalakítását a Dacia Spring EV, valamint a Duster és a Bigster SUV modellek ihlették.
A Dacia Sandero a közelmúltban visszahódította Európában a „legkelendőbb autó” címet, és úgy tűnik, hogy a márka eltökélt szándéka, hogy meg is őrizze ezt az eredményt, mert a szerény szupermini megújult változatát már tesztelik. Robusztusabb megjelenést kölcsönöz, és a karosszérián belül is sok minden változhat.
Érdemes újra és újra elmondani, hogy
ez még nem a vadonatúj, következő generációs Sandero, amelyet 2027 végén mutatnak be, és tisztán elektromos hajtáslánccal lesz elérhető. Ez egyszerűen a jelenlegi, modell ráncfelvarrott változata, amelyet a Dacia legújabb modelljei, a Spring EV, valamint a Duster és a Bigster SUV-k ihlettek.
A legjelentősebb tervezési változások a jármű elején találhatóak, és tükrözik azokat a vonásokat, amelyeket már a hétüléses
Dacia Jogger frissített változatán is alkalmaztak.
A Sandero első lökhárítója is sokkal vaskosabbnak és szögletesebbnek tűnik, mint korábban, és hasonlít egy picit a Spring-hez is, így a Sandero némileg szélesebbnek is tűnik. Új fényszórókat és karcsúbb első hűtőrácsot is találhatunk rajta, alatta úgy néz ki elhelyeztek egy kamerát is a Dacia logó mellett. Végül pedig a felső és az alsó hűtőrács is új mintázatot kapott.
A hátsó változtatások a jelek szerint a sokkal
vékonyabb LED-es hátsó lámpákra korlátozódnak, továbbá ami még feltűnő a tesztautón, az az, hogy új, gyémántcsiszolású felnikkel szerelték fel.
A jármű belsejéről sajnos nem érkeztek fotók, de mindenképpen arra számítunk, hogy a Sandero technológiai lendületet kap, ideális esetben a Springben és más Daciákban kínált 10 hüvelykes érintőképernyő és hét hüvelykes digitális műszeregység kombinációval.
Új lehetőségek a Dacia Sandero Hybrid-ben
A Dacia Sandero jelenleg csak turbófeltöltős háromhengeres motorral kapható, amely 89 lóerőt ad le a tiszta benzines TCe 90 változatban, vagy 99 lóerőre is képes, ha a TCe 100 Bi-Fuel LPG változatot választjuk.
Arra számítunk, hogy mindkét motorváltozat megmarad, de valószínűleg a lágy-hibrid támogatással némi megtakarítást és alacsonyabb CO2-kibocsátást nyerhetünk. Különösen azért, mert
a Duster és a Bigster alapmotorjai is MHEV technológiát kapnak.
Amit azonban nagyon remélünk, az
egy olyan Sandero, amelyet először szerelnek fel full-hibrid hajtáslánccal. A Dacia vezérigazgatója, Denis Le Vot nemrégiben azt mondta, hogy ez hamarosan megtörténhet, és ez az arculatváltás most valóban
tökéletes időzítés lenne.
A Joggerben elérhető Hybrid 140-es verzió a legesélyesebb, mivel a két autó ugyanarra a CMF-B platformra épült, és ugyanazt a hajtásláncot használja a Renault Clio E-Tech hibrid is. Egy 1,6 literes négyhengeres benzinmotorból áll, egy villanymotor párossal, 1,2 kWh-s akkumulátorral, amely lehetővé teszi a tisztán elektromos közlekedést is a városokon belül.
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Forrás: Auto Express