Nissan Qashqai kontra Dacia Bigster: avagy a jól ismert SUV tényleg új fenyegetéssel néz szembe?
2025.06.02
A Bigster közismerten a Dacia eddigi legnagyobb modellje, de vajon hogyan viszonyul az Európában annyira népszerű Nissan Qashqai-hoz?
Mivel a piac alsó szegmensét olyan modellek fedik le, mint a Sandero kisautó, a hétüléses Jogger és a Spring elektromos városi autó, a Dacia kínálatának bővítése során
csak felfelé vezetett az út. S íme, megszületett a
Dacia Bigster kompakt SUV, egy modell, amelynek neve szépen leírja a pozícióját: olyan, mint egy Duster, csak picit nagyobb.
De ennél sokkal többről van szó, mint pusztán nagyobb méretekről és több helyről, mert
ez a Renault Csoport első modellje is, amely az új 1,8 literes hibrid hajtásláncát használja. Ez a legdrágább Dacia modell is jelenleg, bár a
9,5-12,5 millió forint közötti árfekvés azt mutatja, hogy ár/érték arányában a Bigster
sokkal több helyet és felszereltséget kínál, mint sok más autó ugyanebben a kategóriában.
Azért, hogy reálisan láthassuk, miképpen illeszkedik a Bigster a jelenlegi piachoz, ebben a cikkünkben Európa egy másik népszerű kompakt SUV-jával, a
Nissan Qashqai-jal mértük össze. Jelenlegi állapotában a Qashqai ára nagyjából ott kezdődik, ahol a Bigsteré, ezért szeretnénk látni, hogy
tényleg azt kapod-e, amit fizetsz érte.
A román újonc a családbarát praktikum, az alacsony üzemeltetési költségek és a figyelemfelkeltő stílus teljes csomagját kínálja? Vagy egy kis plusz pénzért élvezheted a kerekebb és felsőkategóriásabb tulajdonosi élmény előnyeit? Olvass tovább és kiderül...
Dacia Bigster
A Dacia Bigster nagyjából
1,5-2 millió forinttal drágább, mint a Duster, de ez azt jelenti, hogy az árak még mindig jóval a hasonló méretű kompakt SUV-ok ára alatt vannak. Létezik egy 1.2 TCe mild-hybrid változat is két- vagy négykerék-meghajtással, de mi az új 1.8 hibrid hajtásláncot teszteltük. Expression, Journey és Extreme felszereltségi szintek is elérhetők, de még a csúcskategóriás Extreme hibrid is
13 millió forint alatt elérhető. Most tehát a kényelemorientált Journey modellt teszteltük, amely rengeteg felszereltséget kínál, és hibrid változatban már
12 millió forint alatt is elvihető.
Nissan Qashqai
A Nissan Qashqai továbbra is rendkívül népszerű választás a vásárlók körében Európa szerte, így
tökéletes referencia a Bigster számára. A képeinken látható modell az N-Connecta ára jobban hasonlít a Dacia árához, ezen a felszereltségi szinten és a mild-hybrid manuális hajtáslánccal az ára 14-15 millió forint között mozog.
Szemtől szemben
Úton:
Egyik autó sem volt különösebben gyors, de a Nissan érzékenyebbnek érződött a pörgős benzinmotorjának és manuális sebességváltójának köszönhetően. A Dacia az elektromos hajtást részesítette előnyben, így gyorsan gyorsult, de nem éreztünk kapcsolatot a gyorsulás és a motor hangja között. A Bigster alacsony sebességnél nyugtalanul gurult, ami a gyorsabb haladással picit javult, de összességében a kisebb kerekeken guruló Qashqai kényelmesebbnek érződött.
Technikai kiemelések:
A csúcskategóriás Bigster felszereltsége a belépő szintű Qashqai szintjét őrizte. Az érintőképernyős rendszerek egyaránt Google szoftvert futtatnak, de a Dacia zöld kiemelésekkel ellátott fekete képernyői modernebb megjelenésűek. Míg a Qashqai tolatókamerával rendelkezik, a Bigster első és hátsó kamerákkal, valamint a külső tükrökbe épített kamerákból előre néző oldalnézettel rendelkezik, amely segíthet az első kerekek beállításában.
Praktikusság:
A Dacia egyértelmű győztes lett a csomagtartó méretét tekintve, de 145 mm-rel hosszabb, mint riválisa, így arra számítanánk, hogy előnyben lesz. A belső tér tekintetében mindkettő nagyon nagylelkűen berendezett, és nagyszerű családok számára. Gondosan válasszuk ki a modellt, ha vontatni tervezünk vele; a Qashqai MHEV a legjobb 1650 kg-os korláttal a Bigster 1500 kg-jával szemben, de a full hibrid verziók csak 1000 kg-ot (Dacia) és 750 kg-ot (Nissan) bírnak.
Biztonság:
A Qashqai 2021-ben ötcsillagos Euro NCAP minősítést kapott, a fedélzeti biztonsági technológiáért kiemelkedően erős, 95 százalékos pontszámot ért el. Bár a Dacia modelljei nem teljesítettek túl jól a biztonsági szervezet tesztjein, legalább a Bigster rendelkezik egy tisztességes biztonsági felszereltséggel. Az egyik kiemelkedő tulajdonság a My Safety rendszer, amely lehetővé teszi, hogy két gombnyomással beállítsa az olyan funkciókat, mint a sávtartó asszisztens és a közlekedési tábla felismerés.
Ítélet:
A
Dacia Bigster a népszerű Duster vonzó, masszív formatervezését és felhasználóbarát funkcióit alkalmazza, és sokkal nagyobb helyet kínál, de az ár csak viszonylag szerény mértékben emelkedik. Az új hibrid hajtáslánc ebben az alkalmazásban is jól működik, lenyűgöző üzemanyag-fogyasztást biztosít a Bigster méretéhez képest, és tisztességes reakciókat.
Az utastér minősége helyenként kissé egyenetlen, míg a nagyobb kerekeken való utazás kissé nyugtalanító, de ezeket a tényezőket nem tartjuk kizáró oknak, ha figyelembe vesszük, hogy mennyi autót és felszerelést kapunk egy belépő szintű versenytárs árához képest alacsonyabb áron.
Sok minden tetszik a
Nissan Qashqai-ban, de nem mutat annyi előnyt a Dacia Bigsterrel szemben, hogy ez legyen a kedvenc választásunk. Bár a Qashqai felnőttesebbnek és kényelmesebbnek érződik a mindennapi családi járműként, belül nincs annyi hely, különösen a csomagtartóban, a kapott felszereltség mennyisége sem összehasonlítható, és amit kapunk, az is kezd kissé elavultnak tűnni.
Az ezen az áron kínált mild-hybrid benzinmotor sem elég vonzó ahhoz, hogy ellensúlyozza a relatív hatékonyság hiányát a full-hybrid román riválisához képest.
Mit választanánk?
Dacia Bigster
250 ezer forintért rendelhetsz hozzá egy City csomagot, amely holttérfigyelőt, első és kétoldali parkolóradarokat, valamint multi-view kamerát tartalmaz. Szintén 250 ezer forint a Téli csomag, amely szélvédőfűtést, ülésfűtést és kormányfűtést is tartalmaz. 80 ezer forintért rendelhetsz hozzá egy helytakarékos szükség-pótkereket. A metálfényezésen (250 ezer forint) és a kontrasztos tetőszínen (további 250 ezer forint) kívül az egyetlen említésre méltó opció még a panoráma napfénytető (250 ezer forint), amely csak a Journey felszereltségi szinten érhető el.
Nissan Qashqai
Ha további felszereltséget szeretnél a Qashqai-odhoz, akkor elegánsabb felszereltségi szintre kell költened. Nyolc külső szín közül választhatsz, míg a kontrasztos fekete tető az N-Design, Tekna és Tekna+ modellekhez jár.
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Forrás: AutoExpress