Senki más nem képes úgy autókat gyártani és eladni, mint a Dacia vezetője, Denis Le Vot

2025.08.16
Mike Rutherford szerint a Dacia főnöke, Denis Le Vot megérdemli, hogy beválasztották az Autós Hírességek Csarnokába.

Nem gyakran van alkalom olyan különleges emberekkel találkozni, akik a világ legjobbjai közé tartoznak abban, amit csinálnak. De időnként abban a kiváltságban volt részem, hogy a Jaguar korábbi formatervező istene, Ian Callum és más legendás tervezők, köztük Frank Stephenson mellett ülhettem és tanulhattam a stúdióikban.



A valaha volt legnagyobb Formula–1-es kommentátorok – Murray Walker és Martin Brundle – pl. az otthonaikban fogadtak. A legendás műsorvezetőkkel, Sir Michael Parkinsonnal és Andrew Neillel való szoros együttműködés az LBC rádióban megváltoztatta az életemet – nem utolsósorban azért, mert segítettek az autós műsorom szerkesztésében.

Stirling Moss, Brundle, Sebastien Loeb és Colin McRae is a vendégem volt már. Nigel Mansell és Michael Schumacher is önzetlenül beengedtek a garázsukba azokon a napokon, amikor Formula–1-es futamokat nyertek.

Élvezetes volt egy színpadot megosztani az F1/utcai autó guru Gordon Murray-jel és a Le Mans/Pink Floyd hírnevű Nick Masonnal. Az, hogy a General Motors detroiti központjába hívtak egy vidám kis csevegésre az akkori vezérigazgatótól, Rick Wagonertől, egyszerűen ijesztő volt. Még ijesztőbb volt egy nehéz beszélgetés, amit a mára kegyvesztett korábbi Nissan-főnökkel, Carlos Ghosnnal kellett elviselnem.



Denis Le Vot azonban az átlagember számára kevésbé ismerős, és néhány lépcsőfokkal lejjebb áll a „gazdagok és híresek” ranglétráján. De már nem sokáig, ha folytatja azt a hatalmas munkát, amit jelenleg a kelet-európai, közép-ázsiai és észak-afrikai gyáraiban végez.

DLV elkötelezettsége az ügye iránt olyan következményekkel járt, amelyeket soha nem lehetett volna megjósolni. Például a Sandero ferdehátúja 2024-ben olyat tett, ami elképzelhetetlen volt, ugyanis legyőzte a VW Golfot és a Renault 5-öt is, így elnyerte Európa legkelendőbb autója címet.

De ki is pontosan Denis Le Vot? Meg tudom válaszolni, mert épp most beszéltem négyszemközt a mérnökből lett iparági vezetővel a párizsi irodájában. Ő a Renault Csoport igazgatótanácsának egyik fő tagja, és ami még fontosabb, a romániai márka tulajdonképpeni vezérigazgatója. Általánosságban elmondható, hogy a Dacia jelvényeket számos, szerény specifikációjú benzin-, LPG-, hibrid- és tisztán elektromos modell viseli, amelyeket nagyrészt bevált Renault alkatrészekből építettek.



Denis Le Vot specialitása az, hogy pontosan meghatározza az autói megfelelő és tisztességes hivatalos kiskereskedelmi árait, majd ezeket a Renault alkatrészeket és más alkatrészeket felhasználva – mindig szigorúan ellenőrzött gyártási költségvetéseken belül – meg is építi azokat. Az ilyen költséghatékony autógyártás jövedelmező számára, a Renault és a Dacia számára. Cserébe a vásárlók zseniális árú, gyakran négycsillagos minőségű termékeket kapnak, beleértve a Spring EV-t, a Dustert, vagy a Bigstert.

Senki más nem tűnik hajlandónak vagy képesnek arra, hogy valós, ár-érték arányú autókat tervezzen, specifikáljon, építsen és értékesítsen annyira, mint a költségvetéstudatos Denis Le Vot a Daciánál. Ezért bőven megérdemelte, hogy 2025-ben beválasztották az Autós Hírességek Csarnokába. Véleményem szerint az autóiparnak igenis szüksége van még több Denis Le Vot-ra.

Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:



Forrás: Auto Express / Mike Rutherford
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk