Vajon a Dacia Hipster lesz a következő évek egyik népszerű elektromos autója?
2025.10.15
A Dacia hivatalosan is leleplezte a Hipster-t, mint a „holnap népszerű elektromos autóját”, mely árban végre versenybe szállhat a kínai elektromos autókkal.
A Dacia, mint a Renault csoport almárkája,
folyamatos küldetésének tekinti azt, hogy az elektromos mobilitás mindenki számára elérhetővé váljon. Most hivatalosan is bemutatták a Hipster modell koncepció terveit.
Az ultrakompakt, négy üléses elektromos autó 3000 mm hosszú, 1530 mm magas és 1550 mm széles. A francia cég szerint a csomagtartó
akár 500 literes csomagteret is kínálhat, ez azonban 70 literre csökken, ha mind a négy ülés foglalt.
A Hipster 20%-kal könnyebb, mint az elektromos Renault Kwid (más néven Dacia Spring) . A cég azt állítja, hogy a Hipster alkalmas lesz a mindennapos használatra, és
csak hetente kétszer kell majd feltölteni – a cég arra hivatkozik, hogy a legtöbb francia sofőr kevesebb, mint 38 km-t tesz meg naponta.
Elöl vízszintes fényszórók kaptak helyet, míg a hátsó lámpákat a hátsó üveg és a csomagtérajtó között helyezték el – utóbbi két részben nyitható a nagyobb praktikum érdekében.
A hagyományos ajtókilincseket hevederekre cserélték, és az ablakokat is kézzel tekerhetjük le/fel.
A Hipster kizárólag
egyetlen színben lesz kapható, ez pedig a szürkéskék. A formatervezési tanulmány a francia márka újrahasznosított „
Starkle” anyagából készült, míg az első és hátsó alsó védőlemezek festettek.
A Hipster ablakain keresztül bekukucskálva az látható, hogy az ülések vászonborítást kaptak, az utasoldali
első ülés teljesen előre dönthető, hogy hozzáférhessünk a hátul elhelyezett tárgyakhoz. A minimalista belső tér a látható keretet hálós anyaggal ötvözi. Az utastérben 11 YouClip rögzítési pont is található a kiegészítők, például pohártartók, lámpák vagy kartámaszok számára.
A navigáció és a média
okostelefonon keresztül kezelhető a hagyományos infotainment képernyő helyett, és egy Bluetooth hangszóró szolgál az autó hangrendszereként.
A Hipster-hez nem tartozik hagyományos indítókulcs, a tulajdonos okostelefonja digitális kulcsként szolgál a jármű kinyitásához/zárásához és indításához/leállításához.
A mindössze 800 kilós új Dacia modell
kevesebb mint 15 ezer eurós áron (6 millió Ft) jelenhet meg a márkakereskedők kínálatában, ami azt sugallja, hogy
a Dacia kimondottan az olcsó kínai elektromos autókkal szeretné felvenni a versenyt. Már csak az EU-nak kell rábólintania, hogy létrehozzák-e Európában ezt a kisméretű szegmenst az elektromos autók számára, de ha ez megtörténik, máris indulhat a Hipster sorozatgyártása. Ez a kategória azért lenne fontos, mert lazábbak lehetnének a kötelező felszereltségi előírások. Kutatások is alátámasztották ugyanis, hogy egy városi közlekedésre szánt járműben nem nagyon van szükség olyan biztonsági és kényelmi extrákra, mint amiket a nagyobb autókban ma már megtalálhatunk, így jelentősen
csökkenthetőek lennének a költségek és a jármű tömege is.
A 3 ajtós modell végsebessége mindössze 90 km/h, hatótávja pedig kb. 150 km, ami viszont tökéletesen lefedi egy átlag európai autós napi igényeit.
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Forrás: CarMag