Vajon a Dacia Hipster lesz a következő évek egyik népszerű elektromos autója?

2025.10.15
A Dacia hivatalosan is leleplezte a Hipster-t, mint a „holnap népszerű elektromos autóját”, mely árban végre versenybe szállhat a kínai elektromos autókkal.



A Dacia, mint a Renault csoport almárkája, folyamatos küldetésének tekinti azt, hogy az elektromos mobilitás mindenki számára elérhetővé váljon. Most hivatalosan is bemutatták a Hipster modell koncepció terveit.



Az ultrakompakt, négy üléses elektromos autó 3000 mm hosszú, 1530 mm magas és 1550 mm széles. A francia cég szerint a csomagtartó akár 500 literes csomagteret is kínálhat, ez azonban 70 literre csökken, ha mind a négy ülés foglalt.



A Hipster 20%-kal könnyebb, mint az elektromos Renault Kwid (más néven Dacia Spring) . A cég azt állítja, hogy a Hipster alkalmas lesz a mindennapos használatra, és csak hetente kétszer kell majd feltölteni – a cég arra hivatkozik, hogy a legtöbb francia sofőr kevesebb, mint 38 km-t tesz meg naponta.



Elöl vízszintes fényszórók kaptak helyet, míg a hátsó lámpákat a hátsó üveg és a csomagtérajtó között helyezték el – utóbbi két részben nyitható a nagyobb praktikum érdekében. A hagyományos ajtókilincseket hevederekre cserélték, és az ablakokat is kézzel tekerhetjük le/fel.



A Hipster kizárólag egyetlen színben lesz kapható, ez pedig a szürkéskék. A formatervezési tanulmány a francia márka újrahasznosított „Starkle” anyagából készült, míg az első és hátsó alsó védőlemezek festettek.



A Hipster ablakain keresztül bekukucskálva az látható, hogy az ülések vászonborítást kaptak, az utasoldali első ülés teljesen előre dönthető, hogy hozzáférhessünk a hátul elhelyezett tárgyakhoz. A minimalista belső tér a látható keretet hálós anyaggal ötvözi. Az utastérben 11 YouClip rögzítési pont is található a kiegészítők, például pohártartók, lámpák vagy kartámaszok számára.

A navigáció és a média okostelefonon keresztül kezelhető a hagyományos infotainment képernyő helyett, és egy Bluetooth hangszóró szolgál az autó hangrendszereként. A Hipster-hez nem tartozik hagyományos indítókulcs, a tulajdonos okostelefonja digitális kulcsként szolgál a jármű kinyitásához/zárásához és indításához/leállításához.



A mindössze 800 kilós új Dacia modell kevesebb mint 15 ezer eurós áron (6 millió Ft) jelenhet meg a márkakereskedők kínálatában, ami azt sugallja, hogy a Dacia kimondottan az olcsó kínai elektromos autókkal szeretné felvenni a versenyt. Már csak az EU-nak kell rábólintania, hogy létrehozzák-e Európában ezt a kisméretű szegmenst az elektromos autók számára, de ha ez megtörténik, máris indulhat a Hipster sorozatgyártása. Ez a kategória azért lenne fontos, mert lazábbak lehetnének a kötelező felszereltségi előírások. Kutatások is alátámasztották ugyanis, hogy egy városi közlekedésre szánt járműben nem nagyon van szükség olyan biztonsági és kényelmi extrákra, mint amiket a nagyobb autókban ma már megtalálhatunk, így jelentősen csökkenthetőek lennének a költségek és a jármű tömege is.



A 3 ajtós modell végsebessége mindössze 90 km/h, hatótávja pedig kb. 150 km, ami viszont tökéletesen lefedi egy átlag európai autós napi igényeit.

Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:


Forrás: CarMag
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk