Vissza a kezdetekhez a Dacia Sandriders számára
2025.12.05
Al-Attiyah sorozatban negyedik W2RC koronáját célozta meg a Marokkói Ralin Gutiérrez és Loeb kulcsfontosságú támogató szerepet töltenek be a szezonzárón. A Dacia Sandriders visszatért a 2024-es, győztes debütálása helyszínére.
Amióta 12 hónappal ezelőtt debütált a sivatagi versenyen az FIA Rally World Championship (W2RC) versenyén,
a Dacia Sandriders 13 szakaszgyőzelmet aratott – köztük két 1-2-es helyezést –, két teljes győzelmet és három dobogós helyezést.
A 2025. szeptemberi, Rally-Raid Portugal versenyen elért dobogós helyéről frissen induló Dacia Sandriders
a további sikerek reményében vágott neki idén is a Marokkói Rallynak, és elsődleges prioritásának tekintette Nasser Al-Attiyah W2RC címért folytatott küzdelmének támogatását.
Al-Attiyah – aki a csapat debütáló győzelmét szerezte meg Észak-Afrikában a múlt szezonban –
kilenc ponttal előrébb kezdte a Marokkói Rallyt a 2025-ös W2RC pilótabajnoki címért folytatott versenyben. A bajnokság 2022-es első megrendezése óta senki más nem szerezte meg az áhított címet, így a katari pilóta négy egymást követő évben is diadalmaskodhatott.
Édouard Boulanger az indulás előtt 14 ponttal vezette a Navigátorok pontversenyét, míg a
Dacia Sandriders megpróbálta bebiztosítani második helyét a gyártók versenyében.
A 2025-ös W2RC szezon ötödik és egyben utolsó futama mellett a Marokkói Rali tökéletes lehetőséget kínált arra is, hogy – versenyszerűen –
felkészüljenek a januári Dakar-ralira, amelyet a világ egyik legkeményebb motorsport-eseményének tartanak, és amely a 2026-os Rali-Raid Világbajnokság nyitófordulója.
A Dacia Sandriders tehát
teljes erőbedobással indult a második futamon. Nasser Al-Attiyah és belga navigátora, Fabian Lurquin mellett a csapat három autóból álló támadásában ott volt a francia Sébastien Loeb és Édouard Boulanger, valamint a spanyol Cristina Gutiérrez és Pablo Moreno duó is. Utóbbi párosok támogatták Al-Attiyah címvédő párosát.
Loeb és Boulanger a W2RC szezon utolsó előtti versenyét, a Rally-Raid Portugal-t összesítésben a harmadik helyen teljesítették, Al-Attiyah és Lurquin az ötödik, Gutiérrez és Moreno pedig a hetedik helyen végeztek. Mindhárom csapatnak van tapasztalata a Rallye du Maroc terepén, bár az idei évben egy teljesen új útvonallal a rendezvény egyfajta felfedező küldetést képvisel.
A Rallye du Maroc útvonalról röviden
A sivatagi Rallye du Maroc egy 2299 kilométeres útvonalon halad, amelyből 1478 kilométeren mérnek időt. A sivatagi Rallye du Maroc a 2025-ös W2RC szezon kihívást jelentő döntője volt.
A Fes városában rajtoló 19 kilométeres prológ az első időméréssel záruló szakaszt biztosította, mielőtt a csapatok dél felé, Erfoud, a Szahara sivatagban található oázisváros felé vették az irányt.
Egy 276 kilométeres útszakaszt követően Marokkó keleti határáig egy 300 kilométeres különkiadás következett, amely a Rekkam-fennsík vad tájain haladt át, mielőtt 203 kilométert tettek meg az erfoudi bivakig, amely a rendezvény fennmaradó négy napos bázisa volt.
Míg a 2. szakasztól kezdődően az időméréssel meghatározott távolságok 216 és 324 kilométer között mozogtak, a köztes szakaszok mindegyike kevesebb, mint 100 kilométer volt, így a hangsúly egyértelműen a versenyzésen volt.
A rendezvény végül egy
33 kilométeres Power Selective szakasszal zárult, ahol a győztest és a W2RC bajnokot hatalmas tömeg ünnepelte.
Loeb diadala, miután a harmadik szakaszon átvette a vezetést, a második volt az FIA Rally-Raid Világbajnokságon (W2RC), és összességében a harmadik a Dacia Sandriders számára, amely a 2025-ös szezont kétszeres futamgyőztesként és a gyártók FIA Rally-Raid Világbajnokságának második helyezettjeként zárta.
A Marokkó-ralin azonban csalódást okozott
Nasser Al-Attiyah, aki kilenc ponttal veszítette el sorozatban negyedik FIA Rally-Világbajnoki címét.
A katari versenyző jó úton haladt a hőn áhított cím megszerzése felé, miután a virtuális ranglista szerint az ötödik szakasz első részét a harmadik helyen teljesítette Fabian Lurquin navigátor mellett. Azonban egyórás időbüntetés, amelyet a végállomás véletlen elvétette, azt jelenti, hogy Al-Attiyah a második helyen zárja a szezont, Lurquin pedig a negyedik helyen a navigátorok pontversenyében.
Eközben a spanyolok, Cristina Gutiérrez és Pablo Moreno további értékes tapasztalatokat szereztek a harmadik fenntartható üzemanyaggal működő Dacia Sandriderrel, miután
a Rallye du Maroc-on az erős kilencedik helyen végeztek, ami mindössze negyedik szereplésük a W2RC főszereplésével megrendezett Ultimate kategóriában.
A Rallye du Maroc a tökéletes főpróbának számít a Dakar Ralira, amely január 3. és 17. között kerül megrendezésre Szaúd-Arábiában, és a 2026-os WRC2 szezon első fordulóját alkotja. A Dacia Sandriders most hittel és elszántsággal gyorsítja fel a felkészülést a versenyre – amelyet a globális motorsport legkeményebbjeként tartanak számon.
Akciós ajánlatok! Több, mint 1000 ajánlat egy helyen:
Forrás: Dacia Media